پول‌نیوز- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در سال جاری برای توسعه فاز دوم بندر شهید رجایی مبلغ‌ 107 میلیون یورو از محل فاینانس چین تأمین شود.

محمد سعیدنژاد در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ بندر شهید رجایی به عنوان تنها بندر کانتینری ایران‌ دارای پیشرفته‌ترین ترمینال‌ها و تجهیزات کانتینری نسبت به دیگر بنادر ایران است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از‌ 75 میلیون تن عملیات جابه‌جایی انواع کالای نفتی و غیرنفتی‌ در بندر شهید رجایی به ثبت رسید، ‌اظهار داشت: انجام 84 درصد کل عملیات جابه‌جایی کانتینر ‌در بندر شهید رجایی، این بندر را به عنوان قطب کانتینری کشور ‌معرفی کرده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ‌انجام 25 درصد کل صادرات کشور و 55 درصد کل صادرات بنادر از بندر شهید رجایی‌،افزود:‌ بندر شهید رجایی در سال ٩٠ و با فعالیت 21 خط کشتیرانی لاینر، میزان 2.7 میلیون TEU عملیات کانتینری داشت‌.

سعیدنژاد با تأکید بر لزوم ورود تجهیزات بندری نسل ششم برای این بندر بیان کرد: در زمینه پسکرانه و محوطه‌های اختصاصی، آمادگی پذیرش و عملیات کانتینری تا ظرفیت سالانه 3.3 میلیون TEU در این بندر وجود دارد.

هدفگذاری تأمین 107 میلیون یورو فاینانس از چین برای فاز دوم بندر شهید رجایی‌

وی اظهار داشت: هدفگذاری شده است در فاز دوم بندر شهید رجایی‌ از محل منابع غیرسازمانی، اجرای پروژه ‌ادامه یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در سال جاری برای فاز دوم بندر شهید رجایی مبلغ 107 میلیون یورو از محل فاینانس چین تأمین شود.

وی اضافه کرد: ‌امیدواریم با رفع مسائل طرف چینی، امسال بتوانیم LC را فعال کرده و عملیات خرید تجهیزات را آغاز کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: فرآیند کار در این پروژه اجرایی شده است تا بتوان در آینده نزدیک ‌از خطوط اعتباری موجود استفاده کرد و پروژه را به پایان رساند.

سعیدنژاد بیان کرد: در کل 207 میلیون دلار برای تهیه تجهیزات بندر شهید رجایی ‌‌لازم است که از محل فاینانس تأمین می‌شود.

هدفگذاری جذب فاینانس خارجی برای فاز سوم بندر شهید رجایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در فاز 3 بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاران استقبال کردند که برنامه داریم در آینده نزدیک فراخوان جذب فاینانس خارجی آن را اعلام و اسناد و مدارک آن را به زودی تهیه کنیم.

امکان پهلوگیری کشتی‌ها با ظرفیت 12 هزار TEU

وی با بیان اینکه تجهیز یال‌های چپ و راست ترمینال ٢ کانتینری بندر شهید رجایی‌ در دستور کار است، گفت: ‌‌عملیات تکمیل حوضچه سوم این بندر در قالب مرحله ٣ طرح توسعه ترمینال های کانتینری را آغاز کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در وضعیت فعلی امکان پهلوگیری کشتی‌های کانتینری اقیانوس‌پیما با ظرفیت بیش از ١٢ هزار TEU در این بندر فراهم است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: در بقیه بنادر کشور نیز ‌برای نوسازی تجهیزات‌ و نیز تجهیز بیشتر بنادر، ارقامی اختصاص می‌یابد که با توجه به باز شدن فضای خرید این تجهیزات در شرایط پس از تحریم، می‌توان در قالب تولید داخل و تأمین خارج به صورت مشترک،‌ تأمین تجهیزات بنادر را انجام داد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: