April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۶۳۵۰
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۱
0
ین و آمریکا بزرگترین اقتصادهای جهان را در اختیار دارند و در این موضع جای شکی نیست، به‌ویژه چینی ها که برای توسعه و پیشرفت اقتصاد خود تلاشی غیر قابل توصیف را پیش گرفته اند. در این شرایط طبیعی است که جو رقابتی نیز میان اقتصادهای دو کشور مذکور ایجاد شود.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی چین و آمریکا بزرگترین اقتصادهای جهان را در اختیار دارند و در این موضع جای شکی نیست، به‌ویژه چینی ها که برای توسعه و پیشرفت اقتصاد خود تلاشی غیر قابل توصیف را پیش گرفته اند. در این شرایط طبیعی است که جو رقابتی نیز میان اقتصادهای دو کشور مذکور ایجاد شود. البته باید اذعان داشت که چینی ها کپی برداری و تلاش برای دست یابی به کلاس صنعتی آمریکا را در دستور کار خود دارند. اما به هرترتیب رقابت جدی میان این دو قطب اقتصادی وجود دارد.

حال در این فضای رقابتی اتفاقاتی جالب نیز رخ می دهد که ادغام و و ترکیب کمپانی های مطرح یکی از موارد مذکور محسوب می شود به نحوی که در سال جاری میلادی(2015) گردش مالی روابط کمپانی های دو کشور به عددقابل توجه  4,883.9  میلیارد دلار رسیده است. در ادامه این گزارش نگاهی خواهیم داشت به برترین ترکیب و ادغام های انجام شده میان کمپانی های چینی و آمریکایی در سال جاری میلادی:

کمپانی سان ادیسون آمریکا با پرداخت 105 میلیون دلار شرکت هونیتون انرژی چین را به مالکیت خود درآورد.

کمپانی تنسنت چین با پرداخت 126 میلیون دلار 19.48 درصد از سهام شرکت گلو موبایل تولیدکننده نرم افزار تلفن هوشمند در سان فرانسیسکو را به مالکیت خود درآورد.

کمپانی لیارد چین فعال در تولید لوازم الکترونیک با پرداخت 149.7 میلیون دلار تمامی سهام کمپانی پلانار سیستم آمریکا تولیدکننده صفحه نمایش دیجیتال را به مالکیت خود درآورد.

گروه کارلایل(شرکت خدمات مالی آمریکایی) طی یک سرمایه گذاری مشترک با هولدینگ چاینا مرچنتس برابر با 25 درصد از سهام جی آی سی لیزینگ پکن(فعال در خدمات لیزنیگ تجهیرات پزشکی) را با پرداخت 153.35 میلیون دلار به مالکیت خود در آوردند.

کمپانی اچ سی اینترنشنال چین طی یک معامله 240 میلیون دلاری تمامی سهام آرنج ترای انگل(ارائه دهنده خدمات اینترنتی) را به مالکیت خود درآورد.

پرایس لاین گروپ آمریکا با پردخت 250 میلیون دلار بخش کوچکی از سهام سی تریپ (وب سایت فعال در حوزه سفر و گردشگری) را به مالکیت خود درآورد.

دلتا ایرلاینز آمریکا با پرداخت 450 میلیون دلار برابر با 3.676 درصد از سهام هواپیمایی چین شرقی را به مالکیت خود درآورد.

سیلورلیک منیجمنت ال ال سی آمریکا طی یک معامله 500 میلیون دلاری بخشی از سهام آژانس مسافرتی کونار آیلندز پکن را به مالکیت خود درآورد.

جانسون کنترلز آمریکا طی یک معامله 590 میلیون دلاری 60 درصد از سهام گلوبال ایر کاندیشنر کمپانی هیتاچی را به مالکیت خود درآورد.

گروه دالیان وندا چین طی یک معامله 650 میلیون یورویی تمامی سهام ترایتون کورپ آمریکا را به ماکیت خود درآورد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: