April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۶۵۹۶
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
0
اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر اینکه، خطرات ناشی از کاهش نرخ رشد اقتصادی چین برای آمریکا به آن اندازه که قبلا انتظار می رفت، نیست؛ بازارها را نسبت به چشم انداز قیمت نفت خوشبین کرد. بنا بر یکی از گزارش‌ها، اقتصاد آمریکا نیز در سه ماهه دوم 2015، با نرخ 3.9 درصد رشد کرده است.
پول‌نیوز - پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا اعلام کرد: قیمت های آتی نفت دیروز (جمعه) به دلیل اظهارات خوش بینانه رییس بانک مرکزی آمریکا در مورد اقتصاد این کشور و بهتر شدن چشم انداز تقاضا، بالا رفت و سبب شد قیمت های هفتگی نفت بیش از دو درصد افزایش پیدا کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از پایگاه خبری یادشده، عامل دیگر افزایش قیمت های نفت در روز گذشته، گزارشی بود که نشان داد برای چهارمین هفته متوالی، تعداد دکل های حفاری فعال آمریکا کاهش یافته است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در پایان معاملات بعد از ظهر دیروز (جمعه) بازار نایمکس نیویورک 1.8 درصد بالا رفت و به 45.70 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت این هفته در این بازار 2.3 درصد بالا رفت.

قیمت نفت برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات روز گذشته بازار آیس فیوچرز لندن، با یک درصد افزایش به 48.60 دلار در هر بشکه رسید. قیت نفت برنت نیز این هفته در بازار لندن دو درصد بالا رفت.

مایکل هیوسان تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی سی.ام.سی انگلستان گفت: اظهارات ژانت یلن رییس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر اینکه، خطرات ناشی از کاهش نرخ رشد اقتصادی چین برای آمریکا به آن اندازه که قبلا انتظار می رفت، نیست؛ بازارها را نسبت به چشم انداز قیمت نفت خوشبین کرد.

یک گزارش اقتصادی نیز دیروز نشان داد که اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم 2015، با نرخ 3.9 درصد رشد کرده است. در این گزارش همچنین اندازه تجدیدنظر شده ضریب اطمینان مصرف کننده در ماه سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر) معادل 87.2 واحد اعلام شده که از اندازه اولیه این شاخص بیشتر است.

شرکت بین المللی بیکر هیوز آمریکا دیروز اعلام کرد، تعداد دکل های فعال حفاری نفت در این کشور این هفته 4 واحد کاهش یافته و به 640 دکل رسیده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: