May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۶۷۸۳
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
0
وی ادامه داد: خراسان رضوی پس از استانهای اصفهان و آذربایجان غربی رتبه سوم را از نظر برخورداری ذخایر طلا در ایران دارد و طلای آن به صورت خام یا در قالب طلای دست ساز به خارج از کشور صادر می شود.
پول‌نیوز- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به آغاز صادرات طلا از این استان گفت: هر هفته 30 کیلو گرم طلا از این استان به خارج از کشور صادر می شود.

راضیه علیرضایی روز یکشنبه در نشست ماهانه روسا و دبیران انجمن های خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: ذخیره قطعی کانسنگ طلادار با عیار متوسط 1.7 پی.پی.ام در این استان حدود 11 میلیون تن و ظرفیت اسمی پروانه های بهره برداری معادن طلا نیز 306 کیلوگرم در سال است.

وی بیان کرد: طلا از کانسنگ استخراج می شود که شیوه جداسازی آن به صورت ذوب سنگ صورت می گیرد و از هر تن کانسنگ حداکثر دو گرم طلا به دست می آید.

وی گفت: متوسط عیار طلای استان خراسان رضوی یک گرم در تن است و کانسنگ طلا از معدن به روش انفجاری جدا شده و توسط اسید شسته می شود.

وی ادامه داد: خراسان رضوی پس از استانهای اصفهان و آذربایجان غربی رتبه سوم را از نظر برخورداری ذخایر طلا در ایران دارد و طلای آن به صورت خام یا در قالب طلای دست ساز به خارج از کشور صادر می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین از پیگیری این سازمان برای رفع مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و مشخص شدن اولویتهای سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: این سازمان آمادگی دارد بخشی از اختیارات خود از جمله صدور جواز تاسیس واحد صنعتی یا معدنی را در قالب ایجاد پیشخوان الکترونیک به خانه صنعت، معدن و تجارت استان واگذار نماید.

علیرضایی افزود: باید تلاش کرد با این تفویض اختیار روند صدور مجوزهای تاسیس واحدهای تولیدی بهتر از گذشته و برمبنای اولویت های سرمایه گذاری انجام شود.

وی با اشاره به مشخص شدن 15 پروژه مهم برای رونق بخش تولید در این استان اظهار کرد: یکی از مشکلات استان در بخش تولید، توقف ساخت و سازهاست که این امر به صنایع وابسته به صنعت ساختمان از جمله واحدهای تولیدی سیمان و معادن مصالح ساختمان تاثیر مستقیم گذاشته است.

وی صیانت از واحدهای وابسته به صنعت ساختمان را در شرایط رکود ضروری دانست و گفت: در زمینه مالیات امکان اخذ تخفیفاتی برای صنعت قطعه سازی و صنایع وابسته به مسکن در خراسان رضوی وجود دارد.

وی خواستار مشارکت انجمن صنایع همگن آرد برای رفع معضل قاچاق آرد در استان شد و افزود: چنانچه این معضل بر طرف شود با در نظر گرفتن تسهیلات و ایجاد بسترهای لازم می توان برای صادرات آرد به کشورهای همسایه برنامه ریزی کرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست با تاکید بر حذف موازی کاری در فرآیند تصمیم سازی های حوزه تولید اظهار امیدواری کرد در دولت تدبیر و امید شاهد تفویض اختیارات به تشکلهای بخش خصوصی باشیم.

حسن حسینی گفت: برای اینکه همه فعالان اقتصادی به تولید فراملی فکر کنند باید در همه زمینه ها از جمله جذب سرمایه گذاران و هیات های خارجی در استان برنامه ریزی منسجم انجام شود.

وی رفع فشار مالیاتی در دوران رکود، تشکیل بانکهای اطلاعاتی، مدیریت قاچاق کالا، کاهش نرخ سود بانکی تسهیلات تولید، جلوگیری از انباشت منابع در بانکهای دولتی، جلوگیری از رفتار سلیقه ای سازمان امور مالیاتی، واگذاری اختیارات به تشکلها و عارضه یابی واحدهای دارای مشکل را ضروری دانست.
منبع: ایرنا
برچسب ها: طلا ، خراسان رضوی ، صادرات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: