May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۶۹۰۴
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
0
پول‌نیوز- مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از ثبت شرکت توسط یک هزار خارجی در این استان طی سال جاری خبر داد.

علی رسولیان روز دوشنبه در دیدار با یک هیات چینی متقاضی سرمایه گذاری در این استان با اشاره به مزیت های منحصر به فرد خراسان رضوی افزود: این استان از نظر جمعیت و وسعت جزو استان های مهم و پهناور کشور به شمار می رود و با اقتصاد قوی دارای ظرفیت های فراوان در حوزه های گردشگری، صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی است.

وی اظهار کرد: وجود معادن سرشار و غنی سنگ آهن و 46 ماده معدنی دیگر، فعالیت شش واحد فولادی و 33 واحد در دست اقدام، وجود شش هزار واحد صنعتی، تولید محصولات باغی و زراعی استراتژیک مانند زعفران و پسته از جمله مزیت های خراسان رضوی به شمار می رود.

وی از وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) به عنوان عظیم ترین ظرفیت فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: مشهد مقدس کانون توجه مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و این فرصت مهم باعث شده است این کلانشهر سالانه پذیرای حدود 25 میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان باشد که دو میلیون نفر آن ها را زائران خارجی تشکیل می دهند.

رسولیان وجود نیروهای متخصص و توانمند، فعالیت بیش از 170 دانشگاه و مرکز آموزش عالی، 300 هزار دانشجو را از دیگر مزیت های این استان برشمرد.

وی قرار گرفتن ایران در کریدور شمال، جنوب و شرق، غرب، مزیت ترانزیت، دسترسی آسان به کشورهای حوزه خلیج فارس و وجود دو منطقه ویژه اقتصادی در جوار مرز را از جمله زمینه های توسعه و جذب سرمایه گذاری در ایران دانست.

رسولیان با تاکید بر توسعه همه جانبه روابط تجاری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با کشور های مختلف از آمادگی استان برای استقبال و حضور گردشگران و سرمایه گذاران در حوزه های مختلف خبر داد.

وی با تشریح فرصت های سرمایه گذاری در استان از جمله قطار شهری و خط آهن سریع السیر مشهد- تهران، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال متقاضیان بسیار برای سرمایه گذاری به استان سفر کرده اند.

در نشست با این هیات که مدیر عامل دو شرکت مهم چینی نیز حضور داشتند سرمایه گذاری در حوزه خدمات شهری و گردشگری استان قطعی شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: