May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۸۵۷۲
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
0
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر لزوم تولید محصولات باکیفیت در ارس، تولید و مونتاژ کالاهای مطرح دنیا و توجه به موضوع برندسازی و جلب رضایت مشتریان را مهم ارزیابی کرد و گفت: از هرگونه فعالیت اقتصادی صادرات محور و مطابق با استانداردهای جهانی حمایت می کنیم.
حضور هیات اقتصادی ترکیه در منطقه آزاد ارسپول‌نیوز- در آذربایجان‌شرقی، محسن خادم عرب باغی در جلسه با هیات اقتصادی کشور ترکیه با اشاره به مزیت‌های سودآور سرمایه گذاری در ارس گفت: ارس فرصتی بی‌نظیر برای حضور سرمایه گذاران ترک است.

وی با بیان اینکه همواره کالاهای ترکیه نسبت به کالاهای بی کیفیت سایر کشورها از مقبولیت نسبی در ایران برخوردار بوده است، با تاکید بر تولید برندهای برتر دنیا در ارس و تامین بخشی از نیاز بازار ایران و صدور به کشور هدف توسط سرمایه گذار خارجی و بخصوص ترک‌ها، تولید و صادرات در ارس را آسان و سودآور اعلام کرد.

عرب باغی همچنین تولید بخشی از کالا در یک کشور و تکمیل آن در کشور دیگر را سرمایه گذاری کم هزینه و پرسود برای فعالان اقتصادی ایران و ترکیه دانست و گفت: سرمایه گذاری‌های مشترک ایران و ترکیه همواره با موفقیت همراه بوده و این مهم در ارس مشهود می باشد.

وی اظهار کرد: مزیت های رقابتی، گمرکی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس، فرصتی طلایی برای کسب سود بیشتر و گشایش بازارهای جدید و ایجاد تنوع در تولید است.

عرب‌باغی، بازار مصرف 75 میلیون نفری ایران و شرایط قانونی و مشوق های سرمایه گذاری در ارس و همچنین شرایط فرهنگی و اقتصادی و موقعیت جغرافیایی ایران و ترکیه را یادآور شد و افزود: علاوه بر مزیت های قانونی و منطقه‌ای، وجود انرژی، نیروی کار متخصص و مواد اولیه ارزان قیمت در ایران نسبت به کشورهای خارجی، فرایند بازاریابی، تولید و صادرات را سهل و سریع‌تر کرده است.

شایان ذکر است هیات اقتصادی ترکیه با حضور 21 نفر از فعالان اقتصادی این کشور از جمله رئیس و اعضای بازرگانان و صنعتگران ایرانی مقیم ترکیه (ایصیاد)، رئیس شورای مشترک بازرگانی ترکیه و ایران، رئیس و اعضای انجمن کارآفرینان و بازرگانان سیواس (سیوگیاد) و شرکت‌های فعال در عرصه‌های تجارت، خودروسازی، مواد غذایی، فولاد، لوازم پزشکی، راه و مسکن، نساجی، گردشگری، پوشاک، مشاوره اقتصادی، مبلمان و فناوری اطلاعات و ارتباطات ضمن بازدید از مراکز صنعتی و کارخانه های فعال و در حال احداث ارس و جلسه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، با فرآیندهای سرمایه گذاری در این منطقه آزاد آشنا شدند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: