May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۹۷۲۰
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
0
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تاکنون برای 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور اعلام آمادگی شده است.
پول‌نیوز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تاکنون برای 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور اعلام آمادگی شده است.

محسن جلال پور روز پنجشنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت گردشگری افزود: با اجرایی شدن برجام، امید بر این است که فضای کشور برای سرمایه گذاری بویژه سرمایه گذاری خارجی فراهم شود.

وی گفت: یک دوره تا حل مسائل در عرصه بین الملل داریم و در این دوره باید حداکثر تلاش صورت گیرد تا رونق را در کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امسال با یک شرایط ویژه و انتظار آغاز شد ادامه داد: در این مدت همه در این فضا بودند که دستاورد تفاهم به نتیجه برسد و تصمیم گیری شود و پس از آن مردم در شرایط انتظاری قرار گرفتند که وضعیت به سمت بهتر شدن فضای اقتصادی پیش خواهد رفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: دوره بین تصمیم گیری درباره برجام و اجرایی شدن آن برای اقتصاد دوره خوبی نبوده زیرا افراد در حوزه سرمایه گذاری، صادرات، تولید و مجموعه فعالیت های اقتصادی با عدم پیش بینی وضعیت مواجه بودند.

وی اظهارکرد: در هفت ماه گذشته وضعیت اقتصادی کشور رونق نداشت و عمده این شرایط حاکی از این بوده که تولید کنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان نمی توانستند تصمیم گیری کنند.

وی افزود: در سه ماه دوم امسال رئیس جمهوری با توجه به شرایط سه ماه اول، دستور دادند تیمی برای تعیین تکلیف و برنامه ریزی برای شش ماه دوم امسال تشکیل و در جلسات این تیم جمع بندی شد که باید برای اجرایی کردن برجام اقدام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: