April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای:
کد خبر: ۱۶۰۱۳۷
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
0
وی بر کاهش تلفات رانندگی در راه های کشور تاکید کرد و گفت: تحقیقات نشان می دهد هر جا اعمال قانون علیه متخلفین تشدید شده تخلفات رانندگی نیز کاهش یافته لذا جرایم رانندگی باید همیشه تاثیرگذاری خود را داشته باشد.
پول‌نیوز- رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: علیرغم تلاش پلیس راهور ناجا و ماموران سازمان راهداری سهم راکبین موتورسیکلت در راه های کشور به 18.5 درصد رسیده است.

داود کشاورزیان روز دوشنبه در خصوص حوادث رانندگی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: متاسفانه راکبین موتور سیکلت هنوز هم از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند و همواره شاهد رفتارهای مخاطره آمیز موتورسواران هستیم.

وی بر کاهش تلفات رانندگی در راه های کشور تاکید کرد و گفت: تحقیقات نشان می دهد هر جا اعمال قانون علیه متخلفین تشدید شده تخلفات رانندگی نیز کاهش یافته لذا جرایم رانندگی باید همیشه تاثیرگذاری خود را داشته باشد.

وی گفت: جرایم رانندگی فعلی در سال 89 تعیین و در اول سال 90 به مورد اجرا گذاشته شد و با گذشت چهار سال هم اکنون جرایم رانندگی تاثیرگذاری خود را از دست داده و ضروری است میزان جرایم رانندگی بار دیگر مورد بازبینی قرار گیرد تا میزان بازدارندگی جرایم افزایش یابد.

کشاورزیان با اشاره به وظایف سازمان راهداری، یادآور شد: ارتقا ایمنی در جاده های کشور وظیفه مهم سازمان راهداری است و به همین منظور خط کشی، اصلاح شانه ها، رفع شیب های تند، پاکسازی حریم، اصلاح تقاطع و دور برگردان ها، روکش اسفالت و نصب علایم در راه های کشور وظیفه ای است که باید به صورت مستمر انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از نصب یک هزار و 880 دوربین ثبت تخلفات سرعت در راه های شریانی کشور خبر داد و گفت: قرارداد ما با پیمانکار مربوطه به امضا رسیده و پیش پرداخت نیز انجام شده و انتظار داریم بزودی شاهد نصب این دوربین ها در سطح کشور باشیم.

وی از نصب سیستم جی پی اس در تمام ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور خبر داد و افزود: برای کنترل رفتار رانندگان در مرحله نخست قرار شده ناوگان مسافری و حمل سوخت به این سیستم ها مجهز شوند، ضمن آنکه پس از آن تمام ناوگان حمل ونقل عمومی به این سیستم مجهز خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا نیز گفت: در حالی که 50 درصد تلفات رانندگی در راه های کشور در سر صحنه تصادف فوت می کنند 50 درصد دیگر در حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می دهند.

سرهنگ عین الله جهانی خواستار تقویت نیروهای امدادی در راه های کشور شد و افزود: با تقویت نیروهای امدادی شاهد کاهش تلفات رانندگی در راه های کشور خواهیم بود.

وی بر اعمال قانون توسط ماموران پلیس راهور علیه رانندگان متخلف تاکید کرد و گفت: هرچند اعمال قانون وظیفه دایمی پلیس در جاده های کشور است، اما استفاده از سیستم های هوشمند رفتارهای غلط رانندگان را در معابر و راه های مواصلاتی اصلاح می کند تا با کنترل رانندگان تلفات رانندگی نیز به حداقل کاهش یابد.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران هم گفت: سالانه 19 هزار نفر در حوادث رانندگی در راه های کشور جان خود را از دست می هند و بیش از 300 هزار نفر مصدوم می شوند، این در حالی است که بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان خسارت مادی و معنوی به شهروندان وارد می شود.

علی اکبر اولیا با بیان آنکه بیمه ها برای کاهش ریسک رانندگی تعریف شده اند تا همه شهروندان در برابر خطرات رانندگی بیمه شوند، گفت: شرکت های بیمه سالانه بیش از 2 هزار میلیارد تومان خسارت رانندگی پرداخت می کنند در حالی که پرداخت این همه خسارت شرکت های بیمه را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: بیمه ها در کاهش خسارت رانندگی نقش مهمی ایفا می کنند و قانون جدید بیمه شخص ثالث با اصلاحاتی که انجام شده با توجه به تایید آن در کمیسیون اجتماعی مجلس بزودی به صحن علنی مجلس ارایه می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: