کد خبر: ۱۶۰۴۵۳
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
۳
با پیشرفت های تکنولوژیک در صنایع نظامی بالگردها تبدیل به تانک هایی پرنده شده اند که از قدرت تخریب بسیار بالایی برخوردارند. امکان فرود بالگردها در مکان های مختلف (بدون نیاز به باند تحصصی) اهمیت استراتژیک خاصی در معادلات نظامی دارد.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی - ساخت و توسعه تجهیزات نظامی همواره بازار بسیار پرسودی برای کمپانی های تولیدکننده آن داشته است. همین رونق خاص عاملی برای افزایش سرعت پیشرفت و بروز رسانی های متعدد در حوزه مذکور نیز بوده است. در میان تجهیرات نظامی، بالگردها به عنوان یک وسیله کارآمد با قدرت مانور تخصصی مورد توجه قرار دارند.

با پیشرفت های تکنولوژیک در صنایع نظامی بالگردها تبدیل به تانک هایی پرنده شده اند که از قدرت تخریب بسیار بالایی برخوردار هستند از طرف دیگر امکان فرود در مکان های مختلف(بدون نیاز به باند تحصصی) اهمیت استراتژیک خاصی به این وسیله در معادلات نظامی داده است. با توجه به این توضیحات برای امروز یک ماجراجویی نظامی ترتیب دیده ایم و با تعدادی از محبوب ترین بالگردهای نظامی آشنا خواهیم شد.

Z-10

بالگرد نظامی توسعه یافته توسط چینی ها است که شهرت زیادی دارد. زد 10 را متخصص هدفگیری تانک های دشمن در میدان جنگ می دانند اما در درگیری های هوایی نیز کارایی مناسبی دارد. این پرنده توسط شرکت روسی کاموف تحت قراردادی با دولت چین طراحی شده است.

A129 Mangusta

این بالگرد را باید یک اروپایی اصیل بدانیم. بخش اصلی طراحی و ساخت آن در کشور ایتالیا انجام شده است. وزن بسیار کمی دارد و قدرت مانور آن شما را شگفت زده خواهد کرد. از این بالگرد برای هدف گیری تانک ها و هواپیماهای دشمن استفاده می شود.

Mi-24 Hind

در کارنامه نظامی خود سابقه حضور در جنگ ها و درگیری های مختلفی را داشته است. این بالگرد سنگین روسی علاوه بر چندین تیربار، به جایگاههای مخصوص حمل راکت و موشک نیز مجهز شده است. قابلیت حمل 8 سرباز مسلح را نیز دارد و از این رو می توان آن را یک بالگرد ترابری نیز به حساب آورد که این ویژگی قابل مقایسه با سایر بالگردهای جنگنده نیست. روس ها به این بالگرد لقب تانک پرنده نیز داده اند.

Chinook CH-47

هرچند نمی توان این بالگرد را در ردیف جنگنده ها قرار داد اما یکی از دوربردترین بالگردهای عملیاتی محسوب می شود که توسط شرکت آمریکایی بوئینگ طراحی و معرفی شده است.

AH-64E Boeing Apache Guardian

کلکسیونی از امکانات و قابلیت های لازم برای میدان جنگ را با خود همراه دارد. این پرنده مرگبار توسط کمپانی بوئینگ طراحی شده و تا کنون در میدان های مختلفی کارایی خود را به اثبات رسانده است.

AH-IZ Viper

دیگر آمریکایی حاضر در لیست امروز است که توسط کمپانی بل طراحی و ساخته شده است. این بالگرد تهاجمی دوموتوره قابلیت های مناسبی برای میدان جنگ دارد. نیروی دریایی آمریکا بیشترین استفاده از این مدل بالگرد را دارد.

Ka-52 Hokum-B

این بالگرد روسی به کوسه سیاه شهرت دارد. متخصص حمله به اهداف زمینی محسوب می شود و در نوع خود یک جنگنده تمام عیار است.

Eurocopter Tiger

این بالگرد اروپایی در شرکت آلمانی- فرانسوی یوروکوپتر طراحی و تولید می شود. یک بالگرد ضدتانک کاملا کارآمد است. دیگر تخصص این جنگنده  پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای زمینی خودی و عملیات های شناسایی است.

Mi-28 Havoc

یک بالگرد تهاجمی است که برای مقابله با اهداف زمینی متجرک و ثابت و همچنین و اهداف هوایی کم‌سرعت در روز و شب و تمام وضعیت‌های آب‌وهوایی طراحی شده است. اولین نمونه این انبار اسلحه روسی در سال 1981 به پرواز درآمد.

Black Hawk UH-60

بالگرد نظامی چندمنظوره و ترابری تاکتیکی آمریکایی است. این بالگرد آمریکایی در مدل های مختلفی روی خط تولید قرار دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
11:29 - 1394/08/07
پول نیوز پس کو بالگردهای تولید شده توسط کمپانی های سایپا و ایران خودرو ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
07:08 - 1394/08/08
واقعا زیبا هستند....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
09:09 - 1394/08/19
پس تولیدات و ساخت ایران کجا هستند?
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: