April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۲۰۷۲
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
0
پول‌نیوز - روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت: وقتی وزیر نفت عمان سطوح فعلی تولید را غیرمسوولانه خواند و اوپک را به خاطر مشارکت در ارزان شدن نفت سرزنش کرد، سطح نارضایتی ها در این گروه نفتی نمایان شد.

محمد بن حمد الرمحی که کشورش از اعضای اوپک است، افزود: نفت کالایی است که چنانچه شما یک میلیون بشکه در روز مازاد در بازار داشته باشید، بازار را نابود خواهید کرد .
وی افزود: عملکرد اعضای اوپک به بازار صدمه می زند و از وضعیت بازار بگونه ای سخن گفته می شود که گویی بحران کنونی شرایط خارج از توان انسان ،موجبات آن را فراهم ساخته است .

به گفته وزیر نفت عمان ،عامل بروز بحران کنونی در بازار نفت ،ناشی از عملکرد اعضای اوپک است.

وال استریت ژورنال این اظهارات را نشان دهنده فشار وارده بر اوپک از سوی کشورهای غیر ثروتمند این سازمان مانند ونزوئلا و الجزایر دانست که خواهان مداخله اوپک در بازار با کاهش تولید شده اند.

چهارشنبه هفته گذشته، نشست کارشناسی اوپک در وین نتوانست به دلیل نظرات متفاوت اعضا، گزارش استراتژی بلندمدت این سازمان را تکمیل و آن را برای ارایه به نشست وزرای این سازمان در تاریخ چهارم دسامبر (13 آذر) آماده نماید.

به گزارش وال استریت ژورنال از نشست یاد شده، الجزایر، ایران و ونزوئلا ، از سیاستی حمایت می کنند که خواستار به حداکثر رسیدن درآمد گروه و تقویت مجدد توانایی اوپک در تاثیرگذاری بر سطح قیمت ها و تولید است.

هر بشکه نفت که در سال 2014 به قیمت بیش از 100 دلار در هر بشکه معامله شد، اکنون به بهای کمتر از 50 دلار در هر بشکه معامله می شود.

فروپاشی قیمت های نفت که از ژوئن سال 2014 آغاز شد، کماکان ادامه دارد و پس از آن اوپک در پی افزایش چشمگیر تولید نفت در آمریکا، دست از کنترل قیمت کشید و با سیاست دفاع از سهم بازار، مازاد عرضه نفت ،بازارها را تحت تاثیر قرار داد.

برچسب ها: نفت اوپک ، عمان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: