May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۲۰۸۰
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
0
پول‌نیوز - یانگ فوچانگ، معاون وزیر خارجه چین روز سه شنبه اعلام کرد: تبادل تجاری این کشور با قاره آفریقا طی یک دهه گذشته با 10 برابر افزایش به 300 میلیارد دلار رسید.

خبرگزاری شین هوای چین در گزارشی از "چهارمین مجمع همکاری های صنعتی چین - آفریقا" در پکن با اعلام اینکه این تبادل تجاری فقط در سال گذشته 10 میلیارد دلار بوده است، به نقل از "یانگ فوچانگ" معاون وزیر خارجه چین پیش بینی کرد که این رقم تا سال 2020 تا 400 میلیارد دلار نیز برسد.

وی مبادله تجاری چین با اتحادیه اروپا در سال 2014 و امسال را تا 467 میلیارد و 300 میلیون یورو و با آمریکا نیز 590 میلیارد و 68 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: از آنجایی که اکثر کشورهای آفریقایی رو به توسعه هستند و در ابتدای مرحله صنعتی شدن قرار دارند، دولت چین ترجیح می دهد برای کمک به این روند توسعه در آفریقا مراودات و تعامل سیاسی و اقتصادی خود با آفریقایی ها را به نفع دو طرف بیش از گذشته گسترش دهد.

به گزارش شین هوا، مجمع همکاری های صنعتی چین- آفریقا در سال 2000 راه اندازی شد و تاکنون نقش اساسی در تقریب دومین قدرت اقتصادی جهان با دومین قاره بزرگ و غنی دنیا داشته است.

اما سرازیرشدن سرمایه و نیروی انسانی از چین به آفریقا و رقابت موفقیت آمیز آنها با دیگر رقبای آسیایی، آمریکایی و اروپایی، یکی از حکایت های آفریقا طی دو دهه گذشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: