April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۲۴۵۹
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
0
مديرعامل توانير با بيان اينكه صنعت برق ايران يك عرصه خوب و مهم براي سرمايه گذاري شركت هاي خارجي است افزود: اخيرا از سوي توانير بسته اي به منظور سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف كشور آماده شده كه رقم اوليه آن بالغ بر 25 ميليارد دلار است.
بسته 25 ميليارد دلاری سرمايه گذاری در صنعت برق از سوي توانير آماده شدپول‌نیوز- مديرعامل شركت مادر تخصصي توانير گفت: هم اكنون 95 پروژه برقي توسط شركت هاي داخلي به ارزش 6.6 ميليارد دلار در خارج از كشور در دست اجرا است.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، " آرش كردي" در آئين اختتاميه پانزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق ايران با بيان اين مطلب اظهار داشت: در سال 93 از 100 درصد خدمات فني مهندسي صادره، 90 درصد مربوط به وزارت نيرو و قسمت عمده آن مربوط به شبكه هاي برق بوده است.

وي با بيان اينكه اگر در دوره پرفشار تحريم كمترين خدشه و مشكلي براي مشتركان ايجاد نشد، به خاطر تلاش بخش دولتي و خصوصي بوده است، افزود: با توجه به پارامترهاي موجود، بررسي ها نشان از آن دارد كه ايران اسلامي جزو شبكه هاي بزرگ برق جهان است كه ظرفيت توليد نصب شده 74 هزار مگاوات و پشت سر گذاشتن پيك مصرف بيش از 51 هزار مگاوات و خدمات رساني به 32 ميليون 700 هزار مشترك مويد اين ادعاست.

كردي ادامه داد: وجود 604 واحد نيروگاهي در 112 نيروگاه كشور، 121 هزار كيلومتر شبكه انتقال و فوق توزيع، 733 هزار كيلومتر شبكه توزيع، 225 هزار مگاوات ظرفيت در پست هاي انتقال و فوق توزيع و 104 هزارمگاوات ظرفيت در پست هاي توزيع نشان دهنده جايگاه درخشان صنعت برق كشور است.

وي با بيان اينكه صنعت برق ايران سالانه به طور متوسط با 5 درصد رشد روبروست و سالانه بايستي حداقل 5 هزار مگاوات به ظرفيت نيروگاهي كشور اضافه شود، ياد آور شد: هر ساله در بخش توليد و انتقال برق به 7 تا 8 ميليارد دلار سرمايه گذاري نيازمند هستيم.

مديرعامل توانير تصريح كرد: در شرايط پساتحريم در سال آينده شاهد رشد و شكوفايي بخش صنعت خواهيم بود كه اين شكوفايي، رشد 7 درصدي مصرف انرژي را به همراه خواهد داشت.

وي با بيان اينكه صنعت برق ايران يك عرصه خوب و مهم براي سرمايه گذاري شركت هاي خارجي است افزود: اخيرا از سوي توانير بسته اي به منظور سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف كشور آماده شده كه رقم اوليه آن بالغ بر 25 ميليارد دلار است.

كردي با بيان اينكه از سال گذشته تا امسال حدود 4.5 درصد از مجموع تلفات برق كشور در بخش توزيع كاسته شده و الان ميزان تلفات برق به 10.5 درصد رسيده افزود: تلاش مي كنيم تا پايان سال جاري اين ميزان تك رقمي شده و تا پايان سال آينده به 7 درصد برسد.

وي در خصوص صادرات خدمات فني و مهندسي گفت: در سال 93 از 100 درصد صدور خدمات فني مهندسي، 90 درصد مربوط به وزارت نيرو و قسمت عمده آن مربوط به بخش برق بوده است.

مديرعامل توانير تصريح كرد: در حال حاضر بخش خصوصي در حال مذاكره براي عقد قرار داد 46 پروژه برقي در خارج از كشور با رقمي معادل 2.4 ميليارد دلار است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: