May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۲۶۸۶
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
0
پول‌نیوز- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: شش هزار و 589 تن پسته به ارزش 2 هزار میلیارد ریال در مهر و آبان امسال به 26 کشور از جمله هفت کشور اروپایی صادر شد.

رضا بمانی روز یکشنبه در جلسه ستاد پسته شهرستان رفسنجان در محل فرمانداری افزود: از ابتدای امسال تاکنون 868 نمونه پسته صادراتی داشتیم که برای آنها گواهینامه صادراتی صادر شد.

وی تصریح کرد: این نمونه ها به میزان 12 هزار و 310 تن پسته بوده که نیمی از آن در ماه های مهر و آبان به کشورهای خارجی صادر شده است.

وی گفت: مهر و آبان هر سال اوج صادرات پسته از رفسنجان است و کشاورزان به دلیل بدهی ها مجبورند پس از برداشت محصول پسته آن را بفروشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان افزود: 65 درصد کشاورزان رفسنجان در سه ماه اول برداشت سال زراعی، پسته خود را در مهر، آبان و آذر می فروشند، 30 درصد در سه ماه دوم سال زراعی و 5 درصد نیز در سه ماه سوم و چهارم پسته خود را به فروش می رسانند.

وی ارزش پسته برداشتی امسال از رفسنجان را که 34 هزار تن است بیش از 10 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 21 نفر از صادرکنندگان را برای اخذ تسهیلات به اتاق بازرگانی کرمان معرفی کرده ایم که سه نفر از آنها اعلام کرده اند 20 درصد از آورده تسهیلات را دارا هستند.

رفسنجان دارای 80 هزار هکتار باغ پسته است و در 110 کیلومتری از مرکز استان کرمان قرار دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: