May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۲۸۷۰
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
0
پول‌نیوز- شایعات حاکی از آن است که اولین خودروی هیبریدی هیوندای ژانویه سال آینده در نمایشگاه اتومبیل دیترویت به نمایش در خواهد آمد.

هیوندای در نظر دارد از پریوس، به عنوان مورد علاقه ترین خودروی سبز جهان، پیشی گرفته و ظرف دو ماه آینده اولین محصول هیریدیش را رونمایی می کند.

این خودرو با نام انحصاری AE ظرف یک سال آینده به عنوان رقیب جهانی پریوس 2016 عرضه خواهد شد. همچنین گفته می شود که هیوندای تا حد زیادی از آینده این محصول اطمینان دارد و آن را خودرویی با عملکرد بالا می داند.

اوایل سال جاری سال جاری آقای چونگ اویی سان، قائم مقام گروه هیوندای موتور از اهمیت خودروهای هیبریدی الکتریکی  و لزوم توسعه آن ها برای تداوم حضور شرکت در صنعت خودرو خبر داده بود.

خودروی کوچک AE دارای اشتراکاتی با هیوندای الانترا است و احتمالا درنسخه های هیبریدی الکتریکی و تمام الکتریکی عرضه خواهد گردید.

از این حیث AE را میتوان اولین خودرویی درجهان دانست که دارای سه سامانه موتوری الکتریکی است. بایستی گفت که هیوندای هیبریدی از موتور 1.6 لیتری GDI Kappa که به تازگی معرفی شده استفاده خواهد کرد و به یک جعبه دنده ویژه خودروهای هیبریدی مجهز خواهد شد. گفتنی است هیوندای و کیا دارای ساختار متفاوتی برای خودروهای الکتریکی هستند و علی رغم آن که شرکت هایی مثل تویوتا و هوندا از دو موتور در خودروهایشان استفاده می کنند اما آن ها اصرار به استفاده از سامانه الکتریکی تک موتور دارند.

منبع: خبرخودرو

برچسب ها: خودرو ، هیوندای ، هیبریدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: