April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۵۰۸۷
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
۱
رئيس كميسيون انرژي اتاق بازرگاني ايران نيز در اين نشست گفت: پس از سفر وزير آلمان به كرمان، تصميم بر آن شد كه با از بين رفتن تحريم ها، كار ساخت نيروگاه هاي برق خورشيدي متمركز و بادي آغاز شود و نتيجه نهايي آن كه دو سايت را به صورت نهايي در استان كرمان به عنوان بهترين مناطق انتخاب شدند.
آلمان در کرمان 4 نیروگاه خورشیدی می سازدپول‌نیوز- در جلسه اي كه با حضور استانداركرمان، رئيس كميسيون انرژي اتاق بازرگاني ايران، جمعي از مديران اجرايي استان و سرمايه گذاران آلماني برگزار شد، تفاهمنامه اي در خصوص احداث چهار نيروگاه خورشيدي، در مجموع به قدرت 40 مگاوات و اشتغال به كار مستقيم 200 نفر به امضا رسيد.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، در اين جلسه استاندار كرمان ضمن ابراز خرسندي از حضور سرمايه گذاران آلماني در كرمان گفت: در سفر سه روزه سفير آلمان به كرمان و برگزاري جلسه اي در سفارت آلمان، كلياتي مبني بر اينكه كرمان مي تواند يكي از مقاصد سرمايه گذاري كشور آلمان باشد، توافق شد.

رزم حسيني همچنين گفت: در برنامه توسعه ملي براي كرمان، چند قطب اساسي در حوزه هاي معدن، كشاورزي، انرژي، بتروشيمي و خودرو سازي ديده شده است. به عنوان مثال در بحث معادن، رتبه اول را در كشور داريم و اين در حاليست كه اكتشافات معدني ما مربوط به حدودا 40 سال گذشته است كه با اكتشافات جديدي كه در دست انجام است، سهم ما بسيار افزايش خواهد يافت.

وي ادامه داد: علاوه بر آن 25 درصد باغات كشور در استان كرمان قرار دارد كه به جرات مي توان گفت، اين استان يكي از قطب هاي كشاورزي كشور است.

استاندار كرمان با اشاره به وجود ظرفيتهاي بسيار خوب استان كرمان در توليد انرژي برق گفت: در استان كرمان 320 روز آفتابي و تونل بادي در منطقه ريگان و فهرج داريم كه مي تواند فرصت مناسبي براي سرمايه گذاران خارجي جهت استفاده از انرژي هاي نو باشد و اميدواريم هرچه زودتر عمليات اجرايي طرح های مد نظر در استان كرمان آغاز شود.

رئيس كميسيون انرژي اتاق بازرگاني ايران نيز در اين نشست گفت: پس از سفر وزير آلمان به كرمان، تصميم بر آن شد كه با ازبين رفن تحريم ها، كار ساخت نيروگاه هاي برق خورشيدي متمركز و بادي آغاز شود و نتيجه نهايي آن كه دو سايت را به صورت نهايي در استان كرمان به عنوان بهترين مناطق انتخاب شدند.

دكتر شمس اردكاني اضافه كرد: درهمين راستا با همكاري هاي صورت گرفته، مقدمات احداث 3 نيروگاه كوچك در ماهان و راين و سايت بزرگ راين كه تا هزار مگاوات مي تواند توسعه يابد، نهايي شده است.

مسعود تركان مديرعامل شركت توسعه فراگير جاسك نيز در اين جلسه خاطرنشان كرد: با توافقي كه انجام شده بناي كار بر احداث 4 نيروگاه 10 مگاواتي است كه اولين پروژه در ماهان و نقاط بعدي 2 پروژه 10مگاواتي در راين است كه از نظر شاخص هاي دما، رطوبت گردو خاك و ميزان تابش بسيار مساعد است.

تركان گفت: علاوه بر آن در زرند نيز منطقه يزدان آباد دردستور كار قرار گرفته است.

وي اضافه كرد: اگر چنين پروژه هايي در كرمان كه به عنوان شاخص ترين استان در بحث نيروگاه هاي خورشيدي مطرح است؛ با موفقيت به انجام برسد، مشوق خوبي براي ساير سرمايه گذاران در اين خصوص خواهد بود.

تركان در ادامه ضمن تاكيد بر گفته هاي رياست جمهوري گفت: مبناي تمام سرمايه گذاري ها بنا به گفته رياست جمهوري انتقال دانش فني است و مقرر شده است در اسرع وقت و به محض واگذاري سايت ها، طي موافقت نامه مبادله شده توسعه و آموزش منابع انساني هم آغازشود.
در ادامه رئيس هيئت مديره شركت سرمايه گذار آلماني گفت: قصد نداريم وارد كننده صرف باشيم و آنچه كه در داخل توليد شده يا قابليت توليد در كشور را دارند، استفاده خواهيم كرد.

وي در ادامه ضمن تاكيد بر استفاده از نيروي كار ايراني گفت: مركز تحقيقات فتو ولتائيك ماهان اين امكان را به ما مي دهد كه بحث استفاده از انرژي هاي خورشيدي را در استان كرمان فعال كنيم و هدف اين است كه در اين پروژه ها، نه تنها شركت ما كه مجموعه استان نفع ببرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
نخود همه آش
Iran, Islamic Republic of
16:38 - 1394/09/15
وقتی گروه بزرگ مپنا هست، نمی دانم چه اصراری است که این کارها را به خارجی ها واگذار کنند؟
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: