May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۵۵۹۶
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
0
پول‌نیوز - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت :در حوزه سخت افزاری ، امکانات و تجهیزات صنعت آب و برق مشکلی نداریم اما وجود تناقض اطلاعات پایه ای آب و برق چالش جدی این صنعت است.

علیرضا دائمی در سومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در مدیریت صنعت آب و برق ( GIS) در ساری افزود: در حالی که قوی ترین مهندسان در صنعت آب و برق کشور را داریم که توانسته اند بسیاری از تجهیزات و نیازمندی های آب و برق را بومی سازی کنند ، ولی هنوز در هماهنگی و یکپارچگی برای اجرای طرح ها با مشکل مواجه هستیم.

وی به اهمیت استفاده از سد ، سد سازی ، حفر چاه و استفاده از چاه ها عمیق در کشور اشاره کرد و بیان داشت: برای اجرای طرح هوشمند سازی کنتور آب و برق و برقی کردن چاه های موجود با مشکلات اطلاعات پایه ای و همکاری بین دستگاهی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: کمبود اعتبارات ، مشکلات سیاست گذاری ها و وجود نواقص در الزامات قانونی از دیگر چالش های جدی در توسعه طرح های صنعت و آب و برق کشور است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو تصریح کرد: امنیت ، مدیریت و یکپارچگی صنعت آب و برق کشور را توسعه می دهد.

وی به پروژه کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در مدیریت صنعت آب و برق اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به حجم بالای شبکه ها و خطوط انتقال و اضافه شدن مشترکان آب و برق ، داشتن اطلاعات مکانی در این صنعت بزرگترین و مهمترین پشتیبانی کننده برای ارائه خدمات مطلوب به مردم است.

دائمی تصریح کرد: این سامانه در دنیا قدمت بالایی دارد و هم اکنون در نظام جمهوری اسلامی نیز در حال نهایی شدن است.

سومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق کشور با حضور مدیران صنعت و اب برق سراسر کشور از امروز به میزبانی مازندران در ساری آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا در کنفرانس ملی دو روزه کاربرد سامانه اطلاعات مکانی آب و برق ، 650 مقاله در شش محور زیر ساخت داده های مکانی در صنعت برق ، کاربرد سامانه اطلاعات مکانی، بسترهای IT در پیاده سازی GIS، تجربیات و دستاوردهای موفق در حوزه GIS و SDI ایران و جهان، آموزش و فرهنگ سازی ، بررسی اثرات اقتصادی و بکارگیری سامانه اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق به دبیرخانه ارسال شده است.

برگزاری 9 کارگاه آموزشی و 60 غرفه نمایشگاهی درحاشیه سومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی از برنامه های این کنفرانس است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: