April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۵۹۷۴
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
0
پروازهای رفت و برگشت یاسوج به تهران در فرودگاه یاسوج تاکنون شش روز در طول هفته بود و هر روزه به جز روزهای پنجشنبه انجام می شد.
پول‌نیوز- مدیر فرودگاه یاسوج گفت: با پیگیری های صورت گرفته ،پروازهای رفت و برگشت یاسوج به تهران در فرودگاه این شهر هفتگی شد.

علی محسنیان روز چهارشنبه در گفت وگویی افزود: پروازهای رفت و برگشت یاسوج به تهران در فرودگاه یاسوج تاکنون شش روز در طول هفته بود و هر روزه به جز روزهای پنجشنبه انجام می شد.

وی اظهار کرد: البته تا قبل از دولت تدبیر و امید پروازهای این فرودگاه تنها دو روز در هفته برگزار می شد و این امر موجب نگرانی شهروندان شده بود.

از نیمه دوم آبان سال 93 و با پیگیری استاندار و متولیان امر شمار پروازهای فرودگاه یاسوج از دو روز به شش روز در هفته افزایش یافت.

محسنیان از مردم و شهروندان استان کهگیلویه وبویراحمد و نیز دستگاه های مختلف اجرایی خواست با انتخاب پروازهای فرودگاه یاسوج به رونق هرچه بیشتر این فرودگاه کمک کنند.

وی با اشاره به برنامه های آینده و اقدامات انجام شده در فرودگاه یاسوج نیز گفت: از سال آینده نیز دو پرواز عصرگاهی به تعداد پروازهای این فرودگاه اضافه خواهد شد.

وی زیباسازی محوطه و ترمینال فرودگاه یاسوج را نیز از دیگر برنامه ها و اقدام های در دست اجرای این فرودگاه دانست و گفت: پیمانکار این طرح نیز به صورت دو شیفت مشغول انجام فعالیت های عمرانی و اجرایی این پروژه است.

محسنیان با اشاره به اجرای طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج و توسعه خطوط پروازی برای نشست و برخاست هواپیمای نیمه سنگین در باند فرودگاه ،گفت: در صورت تامین اعتبار این طرح نیز نیمه اول سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به موانع پروازی فرودگاه یاسوج نیز گفت: یکی از این موانع که دکل های روشنایی ورزشگاه تازه تاسیس 15 هزار نفری یاسوج بود که با اطلاع رسانی و شفاف سازی رسانه ها و همکاری مسئولان اجرایی استان مرتفع شد.

وی بیان کرد: ورزشگاه 15 هزار نفری آزادی یاسوج در فاصله دو هزار و 400 متری از آستانه باند 13 فرودگاه این شهر قرار گرفته است.

محسنیان اظهار کرد: دکل های روشنایی این ورزشگاه 15 هزار نفری نیز حدود 58 متر ارتفاع داشت که بیش از 22 متر از این میزان ارتفاع غیرمجاز بوده و در حریم هوایی فرودگاه نفوذ کرده بود.

وی تصریح کرد: این نفوذ موجب شده بود تا بیش از یک هزار و 100 متر از آستانه باند 13 فرودگاه یاسوج جا به جا و این باند برای نشست و برخاست هواپیماها بدون استفاده شود.

محسنیان ابراز داشت: پس از پیگیری های مستمر و مکاتبه های مکرر، استفاده از ظرفیت های ممکن در ستاد شرکت فرودگاه های کشور و کهگیلویه و بویراحمد و بهره گیری از قابلیت های اطلاع رسانی رسانه های جمعی محلی و ملی سرانجام شرکت توسعه و نگهداری مکان های ورزشی کشور به عنوان کارفرمای پروژه ساخت ورزشگاه 15 هزار نفری آزادی یاسوج اقدام به کاهش ارتفاع دکل های روشنایی این ورزشگاه تا سقف استانداردهای بین المللی کرد.

وی افزود: یکی دیگر از موانع پروازی فرودگاه یاسوج نیز زندان مرکزی است که با پیگیری ها و قول مساعد مسئولان اجرایی در سطح ملی و استان قرار شد این مانع نیز در آینده ای نزدیک مرتفع شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: فرودگاه ، یاسوج ، تهران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: