کد خبر: ۱۶۷۱۵۱
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
0
پول‌نیوز - رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از رشد 130 درصدی فروش اموال منقول و غیر منقول و دستاوردهای همایش تخصصی مدیران ستادی و استانی این سازمان خبر داد.

امین دلیری اظهار داشت: میزان فروش اموال منقول در 9 ماهه سال جاری 89 درصد و اموال غیرمنقول 258 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است؛ این درحالی است که در 4 ماهه ابتدای سالجاری کل فروش سازمان دچار رکود گردیده و به گونه ای که میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 59 درصد کاهش یافته بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در 9 ماهه سال 94 و در راستای کمک به چرخه اقتصاد کشور و تولید کنندگان بیش از 4 هزار و 593 میلیارد ریال کالا را که اغلب آن ها مواد اولیه تولید و دستگاه های صنعتی بوده، به صاحبانشان اعاده کرده ایم و برای حفظ سلامت جامعه و حمایت از تولید کنندگان قریب به 136 میلیارد و 608 میلیون ریال کالاهای فاسد و غیر استاندارد را نیز در سراسر کشور در این مدت امحا کردیم.

امین دلیری ضمن اشاره به مشکلات زیرساختی این سازمان در زمینه تامین انبار و نگهداری کالا و همچنین کمبود نیروی انسانی گفت : با عنایت به وظایف جدیدی که بر عهده سازمان اموال تملیکی نهاده شده، جهت روان سازی و هر چه مطلوب تر انجام شدن تعیین تکلیف اموال و املاکی که در اختیار این سازمان قرار گرفته همایش دو روزه مدیران ستادی و استانی را با حضور رئیس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز، رئیس کل گمرک ج.ا.ا، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد.

در این همایش مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان  ضمن تبیین سیاست ها و برنامه های کلان سازمان بر رعایت مقررات موضوعه و اخذ مجوزهای لازم و انجام صحیح فرآیند تعیین و تکلیف اموال مشمول قانون تاسیس سازمان تاکید کرد.

مدعوین نیز نظرات خود را در خصوص موضوعات فی مابین انتظاراتشان از سازمان را بیان کردند و به سوالات مدیران واحدهای استانی سازمان پاسخ داده شد که نتایج حاصله به شرح زیر است:

1.    ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهایت تلاش خود جهت تصویب آئین نامه های باقی مانده قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به عمل آورد.

2.    تبادل اطلاعات فی مابین سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و گمرک ج.ا.ا بصورت برخط و الکترونیک صورت پذیرد.

3.    به منظور رصد و پیگیری رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا، ضمن تشکیل کارگروهی مشترک فی مابین سازمان اموال تملیکی و سازمان تعزیرات حکومتی، ارتباط و تبادل اطلاعات نیز بصورت الکترونیکی و برخط انجام می شود.

4.    به منظور تسهیل و تسریع در تعاملات دوجانبه، تفاهم نامه همکاری بین سازمان اموال تملیکی و سازمان ملی استاندارد تمدید خواهد شد.

5.    به منظور بررسی اصالت و سلامت کالاهای مربوط به حوزه سلامت سازمان غذا و دارو در اعلام نتایج آزمایش نمونه های اخذ شده از سازمان اموال تملیکی تسریع لازم را اعمال می کند.

دلیری امانت داری را از خصلت های کارکنان اموال تملیکی برشمرد و افزود: با توجه به شعار سازمانی "ما امین اموال دولت و حافظ حقوق ملت هستیم" سامانه نظارتی یکپارچه ای را راه اندازی کرده ایم و در پی این موضوع هستیم که آن را در آینده ای نه چندان دور تقویت نماییم.
وی تعامل با دستگاه های دیگر، از بین بردن ابهامات و موازی کاری، کاهش قاچاق، صیانت از اموال مردم و دولت را از دستاوردهای دیگر این همایش خواند.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در پایان از تعیین و تکلیف اموال گروه امیر منصور آریا به قیمت بالاتر از قیمت پایه خبر داد و گفت همچنان در تلاش هستیم سهم 27 درصدی از گروه ملی صنعتی فولاد ایران را به بانک ملی ایران که بیشترین سهام این شرکت را دارد واگذار نماییم و در ادامه افزود: در صورت واگذاری اموال بابک زنجانی از سوی مراجع قضایی به این سازمان آمادگی تعیین و تکلیف کردن آن را نیز داریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: