April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۷۶۴۱
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
0
جایزه جهانی انرژی برجسته‌ترین جایزه زیست‌محیطی است و سالانه حدود ١٠هزار پروژه از ١٧٧ کشور ارزیابی می‌‌شوند که در نهایت ١٢٥ طرح به عنوان طرح‌های ملی، این جایزه را دریافت می‌کنند.
پروژه فاضلاب تهران نامزد دریافت جایزه جهانی انرژی شدپول‌نیوز- پروژه فاضلاب تهران و سه طرح از کشورهای استرالیا، دانمارک و چین نامزد دریافت جایزه جهانی انرژی شدند.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، جایزه جهانی انرژی برجسته‌ترین جایزه زیست‌محیطی است و سالانه حدود ١٠هزار پروژه از ١٧٧ کشور ارزیابی می‌‌شوند که در نهایت ١٢٥ طرح به عنوان طرح‌های ملی، این جایزه را دریافت می‌کنند.

طرح‌های مورد ارزیابی برای حضور در فرایند دریافت این جایزه در موضوعاتی شامل آب، زمین، انرژی، هوا و توسعه اجتماعی جوانان است.

پروژه احداث یک آسمان‌خراش با نخاله‌های ساختمانی در استرالیا، احداث یک هتل در دانمارک که ٩٠ درصد انرژی خود را از خورشید و آب‌های زیرزمینی تامین می‌کند و جمع‌آوری آب‌های باران در چین رقیب پروژه فاضلاب تهران هستند.

این نخستین بار است که طرحی از ایران در فهرست ١٥ طرح برتر جهان قرار گرفته و نامزد دریافت جایزه جهانی انرژی شده است.

بنیاد جهانی انرژی به عنوان بزرگ‌ترین مرجع ارزیابی و حمایت‌کننده از طرح‌های محیط‌زیستی به‌ویژه انرژی است که حدود ٣٠ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.

بیش از ١٧٠ کشور جهان عضو رسمی این بنیاد هستند و سازمان ملل، بزرگ‌ترین طرح‌های محیط‌زیستی را برای نظارت به این بنیاد می‌سپارد.

سالانه بیش از ١٠ هزار طرح در زمینه نوآوری‌های محیط‌زیستی به این بنیاد ارسال می‌شود که در چهار زمینه محیط‌زیست، مالی، اجتماعی و فن‌آوری ارزیابی می‌شوند و گواهی‌نامه و تندیس از سوی بنیاد جهانی انرژی و جامعه مدیریت سبز اروپا به برگزیدگان داده می‌شود.

رییس بنیاد جهانی انرژی پروژه فاضلاب تهران را در تولید انرژی، جلوگیری از آلودگی و  در حوزه کشاورزی امری مفید و به معنای پایداری می‌داند.

ولفگانگ نیومن می‌گوید: در سال ٢٠١٥ حدود ٤٠ درصد جمعیت جهان شهرنشین و ٢٥ درصد جمعیت روستایی از دسترسی به منابع انرژی محروم شدند پس باید هم‌اکنون به دنبال راه‌کارهایی برای حل این بحران باشیم.

به گفته نیومن در آیین انتخاب طرح‌های برتر انرژی سبز، پروژه‌های سبز و پایدار انتخاب می‌شوند و بعد از بررسی مجدد طرح‌ها، ١٥ مورد انتخاب و از بین آنها پنج طرح، جایزه جهانی انرژی را دریافت می‌کنند.

آیین اهدای جایزه جهانی انرژی که با حضور بیش از ٨٠ برنده جوایز ملی انرژی در ١٧ ژانویه ٢٠١٦ در تهران برگزار می‌شود به صورت زنده در سراسر دنیا پخش می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: