May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۸۰۱۱
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
0
این برای مصرف کنندگان مثبت است ولی درعین حال به دلیل هزینه تولید بالا، ایالات متحده آمریکا دیگر نمی تواند با اعراب نفتی رقابت را ادامه دهد و این باعث تنش میان آمریکا و آن‌ها می‌شود.
پول‌نیوز - روزنامه فرانسوی لیبراسیون درشماره روز یکشنبه خود نوشت: اگرچه تولید بیش ازحد طلای سیاه باعث کاهش قیمت ها می شود و این برای مصرف کنندگان مثبت است ولی درعین حال باعث تنش میان آمریکا وکشورهای منطقه خلیج فارس شده و می تواند به یک بحران بزرگ تبدیل شود.

پایگاه اینترنتی رادیو فرانسه که این گزارش روزنامه لیبراسیون با عنوان «نفت، اضافه تولید زیاد» را بازتاب داده، درادامه آورده است: دراین گزارش و درکنار یک منحنی نرخ نفت که در آن افت شدید بهای آن را از آغاز سال 2014 به این سو می بینیم، آمده است که در حال حاضر تولید نفت بسیار بیشتر ازمصرف آن است و دلیل آن «جنگ در بازار نفت» میان ایالات متحده آمریکا و کشورهای خلیج فارس است؛ دراین حالت، مخزن ها پر می شوند، نرخ ها سقوط می کنند و بحران بین امریکا و کشورهای عربی در راه است.

نهایت این افت نرخ ها، 40 دلار برای هر بشکه است. چون درصورتیکه نرخ نفت به 40 دلار برسد، به دلیل هزینه تولید بالا، ایالات متحده آمریکا دیگر نمی تواندبا اعراب نفتی رقابت را ادامه دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: