May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۰۸۲۵
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
0
دستگیری این فرد در راستای مبارزه گسترده با فساد در چین به‌ویژه در دستگاه‌های دولتی صورت می گیرد که دولت «شی جین پینگ» عزم خود را برای نابودی کامل مفسدان اقتصادی جزم کرده است.
پول‌نیوز - رئیس اداره ملی آمار چین که کمتر از یک سال به این سمت منصوب شده بود با صدور حکمی از سوی قوه قضاییه این کشور به جرم فساد مالی بازداشت و از کار برکنار شد.

دستگیری این فرد در راستای مبارزه گسترده با فساد در چین به‌ویژه در دستگاه‌های دولتی صورت می گیرد که دولت «شی جین پینگ» عزم خود را برای نابودی کامل مفسدان اقتصادی جزم کرده است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که چنانچه شمار مقام هایی که در این دولت منصوب شده اند در زمره مفسدان باشند، به چهره حکومت «شی» لطمات زیادی وارد می سازد و دولت برای ریشه کن کردن این پدیده کار سختی پیش رو خواهد داشت.

در مورد «وانگ بایوآن» 52 ساله که از اردیبهشت ماه تاکنون قدرت را در این اداره در اختیار داشته اطلاعات زیادی منتشر نشده است.

با این حال گفته می شود که وی فردی پرقدرت در گروه حزب حاکم کمونیست بوده و کمتر از یک سال ریاست اداره ملی آمار را در اختیار داشته است.

کمیسیون انضباطی حزب حاکم کمونیست در بیانیه ای بازداشت این مقام ارشد کشور را اعلام و اتهام وی را تخلفات انضباطی دانسته است.

بیش از 29 هزار نفر از مقام های ارشد چینی در سال 2015 میلادی به اتهام فساد مالی بازداشت شده اند. از سال 2012 میلادی تاکنون نیز نزدیک به 150 هزار نفر از مقام های ارشد چین که در میان آنان وزیر نیز بوده است، دستگیر، محاکمه و روانه زندان شده اند که جرم آنها تخلفات انضباطی به مفهوم فساد مالی بوده است.

در مورد اینکه رئیس اداره ملی آمار چین چه تخلفاتی انجام داده و نوع فساد وی چه بوده هنوز گزارشی منتشر نشده اما روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم چین هم بازداشت وی را رسانه ای کرده است.

این گزارش حاکی است که او به دست مقام های قضایی و انضباطی سپرده شده و بازجویی ها نیز از وی در جریان است.

در راستای مبارزه با فساد مقامات دولتی در چین، هفته گذشته نیز یک مقام ارشد دولتی سابق در استان مسلمان نشین «سین کیانگ» در غرب کشور به جرم فساد مالی به 12 سال زندان محکوم شد.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین که پرچم مبارزه با فساد را در سال 2012 برافراشت، چندی پیش بار دیگر اعلام کرد این مبارزه ادامه خواهد یافت و ضربات سختی بر پیکر فساد در کشور وارد می سازد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: