کد خبر: ۱۷۱۲۵۲
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
0
استاندار آذربایجان غربی: در دوره پسابرجام بسیاری از مشکلات ورود و خروج کالا از گمرکات کشور برطرف می‌شود
برطرف شدن مشکلات ورود و خروج کالا از گمرکات در دوره پسابرجام پول‌نیوز- استاندار آذربایجان غربی گفت: در دوره پسابرجام  بسیاری از مشکلات در زمینه ورود و خروج کالا از گمرکات کشور و بویژه آذربایجان غربی برطرف می‌شود.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، قربانعلی سعادت در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد ماکو  و مدیران ارشد گمرکات استان به مناسبت روز جهانی گمرک، با اشاره به موقعیت ویژه استان و هم مرزبودن به سه کشور خارجی و حضور و فعالیت گمرکات در استان، گفت: این موقعیت ویژه استان و واقع شدن در دروازه ورود به اروپا، فعالیت گمرکات در آذربایجان غربی را نسبت به سایر استانهای کشور متمایز  جلوه‌گر کرده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در گذشته و در زمان تحریم ها شرایط کاری در گمرکات کشور به دلیل محدودیت های موجود، بسیار سخت بود، گفت: در دوره پسابرجام  بسیاری از مشکلات در زمینه ورود و خروج کالا از گمرکات کشور و بویژه آذربایجان غربی برطرف می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با رفع تحریم‌ها، گمرک از دستاوردهای برجام استفاده کرده و ارتباط خود را با سایر گمرکات دنیا افزایش دهد.

سعادت اضافه کرد: ایران اسلامی به دلیل موقعیت ویژه خود در مسیر تردد و ترانزیت کالا قرار دارد و باید از این امتیاز بیشتر بهره‌مند شود.

وی گفت: گمرکات کشور در بسیاری از موراد به عنوان فیلتر در برابر تهاجم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی عمل کرده است.

سعادت در ادامه با ابراز خرسندی از کاهش زمان ارائه خدمات گمرکی، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته روند ترخیص کالا بسیار زیاد بود که خوشبختانه گمرک با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید و الکترونیکی کردن مراحل گمرکی، این روند را کاهش داده است.

استاندار آذربایجان غربی از استقبال بخش خصوصی برای خرید و نصب دستگاه ایکس ری در گمرکات استان خبر داد و گفت: در صورت همکاری کمرگ کشور، بخش خصوص آماده راه ‌ندازی دستگاه ایکس ری برای بازرسی چمدانی و کامیونی در گمرکات استان می‌باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: