April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۴۷۴۲
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
0
محمدعلی باغستانی در گفتگویی درباره کشف و امحای چند محموله میوه قاچاق در حدود دو هفته اخیر در نقاط مختلف کشور اظهارداشت: یک محموله در خراسان جنوبی شامل حدود ۱۰ تن لیموترش و نارنگی و یک محموله در استان یزد شامل ۳ تن نارگیل و ۲۰۰ کیلوگرم نارنگی کشف و امحا شده است، ضمن اینکه واردات نارگیل ممنوع نیست اما میوه‌های مذکور مجوز واردات نداشتند.
جزئیات کشف و امحای ۳۰ تن میوه ممنوعه خارجی در ۲ هفته اخیرپول‌نیوز- رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، جزئیات کشف و امحای بیش از ۳۰ تن میوه ممنوعه خارجی در دو هفته اخیر در نقاط مختلف کشور را اعلام کرد.

محمدعلی باغستانی در گفتگویی درباره کشف و امحای چند محموله میوه قاچاق در حدود دو هفته اخیر در نقاط مختلف کشور اظهارداشت: یک محموله در خراسان جنوبی شامل حدود ۱۰ تن لیموترش و نارنگی و یک محموله در استان یزد شامل  ۳ تن  نارگیل و ۲۰۰ کیلوگرم نارنگی کشف و امحا شده است، ضمن اینکه واردات نارگیل ممنوع نیست اما میوه‌های مذکور مجوز واردات نداشتند.

وی با بیان اینکه محموله اصلی کشف و ضبط شده مربوط به شهرستان میرجاوه در سیستان و بلوچستان بوده است، گفت: این میوه‌ها در دو تا سه محموله کشف و ضبط شده که شامل نارنگی پاکستانی بوده است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اضافه کرد: در میرجاوه یک محموله ۱۳ تنی و یک محموله بیش از ۴ تن کشف و ضبط شده است. باغستانی ادامه داد: محموله‌هایی هم در نیشابور و کرمانشاه کشف شده که میزان آنها زیاد نبوده و کمتر از یک تن بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: از زمانی که بحث میوه‌های ممنوعه خارجی سر و صدای زیادی  کرد، تعزیزات به جد پیگر این مساله است.

باغستانی با بیان اینکه سازمان حفظ نباتات کشور به عنوان دستگاه کاشف عمل نمی‌کند و کشف میوه‌های ممنوعه خارجی با وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تعزیرات و سایر دستگاه‌های مربوطه است، گفت: دستگاه‌‌های مذکور میوه‌ها را کشف و گزارش می‌کنند، سپس نماینده ما در محل حاضر می‌شود و به شکل قانونی آنها  را با رعایت تمام شرایط و مقررات امحا می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از میوه‌های توزیع شده در تهران هم چیزی امحا شده است؟ افزود: درباره امحای این میوه‌ها هنوز چیزی به ما گزارش نشده است.

باغستانی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر انتقال میوه‌های وارداتی غیرمجاز به شهرستان‌ها هم گفت: اطلاعاتی درباره این مساله ندارم.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: