April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۴۹۲۱
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰
0
خودروهای تاریخ ساز نه تنها در زمان خودبلکه در تمام دوران محبوبیت خود را حفظ کرده اند و به عنوان یک اثر هنری ستایش شده اند.

پول نیوز، مازیار دانیالی- تاریخ صنعت خودرو شاهد حضور محصولاتی بوده که هر کدام به نوع خود یادآور دورانی خاص برای مخاطبان هستند. این خودروهای تاریخ ساز نه تنها در زمان خودبلکه در تمام دوران محبوبیت خود را حفظ کرده اند و به عنوان یک اثر هنری ستایش شده اند. به عنوان مثال همه ما برند ماستنگ از کمپانی فورد را به خوبی می شناسیم. ماستنگ یکی از محبوب ترین خودروهایی است که تا به امروز در صنعت خودروی جهان تولید شده است. هر چند در گذشته، حال و آینده خودروهایی با بازده به مراتب بهتر از ماستنگ هم تولید شده و می شوند اما اصلی که ثابت است؛ جایگاه متمایز این برند برای عاشقان دنیای خودرو است.

در نظر داریم تا طی مجموعه ای ده  قسمتی به تاریخ سازترین خودروهای جهان که از زمان تولید تا عمر صنعت خودرو همواره مطرح بوده و جاودانه هستند را معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

 

بخش اول این مجموعه (لینک)

بخش دوم این مجموعه (لینک)

بخش سوم این مجموعه (لینک)

بخش چهارم این مجموعه (لینک)

 

فورد جی تی او 40 مدل 1964 تا 1969

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

جی تی یکی از افسانه های صنعت خودروی آمریکا به شمار می رود. محصولی که با طراحی جذاب و متفاوت خود طی دوران مختلف میلیون ها هوادار را به سمت خود جلب کرده و مدل های روز آن نیز همچنان به عنوان سوپر اسپرت هایی لوکس دلبری می کنند. البته جی تی او را نمی توان یک آمریکایی تمام عیار دانست زیرا جی تی او 40 در انگلیس طراحی شد و مهندسی موتور آن آمریکایی بود.


فورد مدل تی مدل 1908 تا 1927

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

مدل تی یکی از مشهورترین خودروهای جهان در تمام دوران محسوب می شود، از این رو حضور آن در لیست تاریخ سازترین خودروها کاملا منطقی به نظر می رسد.


فورد ماستنگ مدل 1964 تا 1968

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

ماستنگ نیازی به معرفی ندارد. این خودرو یکی از برترین طراحی های تمام دوران صنعت جهانی خودرو را با خود همراه دارد. به عنوان نخستین پونی کار و پس از آن یکی از پرطرفدارترین عضلانی های جهان هیچگاه نمی توان پایانی برای آن متصور شد.


فورد تورس

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

یکی از پیشرو ترین مدل های کمپانی فورد بوده است. فورد با ارائه این محصول نه تنها تغییراتی در طراحی و مهندسی را نوید داد بلکه با فروش خوبی که داشت سود مناسبی را نیز بدست آورد. مدل استاندارد تورس از یک موتور 6 سیلندر استفاده می کرد البته نمونه 4 سیلندر هم برای سفارش موجود بود.  در فاصله سال های 1989 تا 1999 سفارش 8 سیلندر نیز پذیرفته می شد. تورس یکی از موفق ترین سدان های صنعت خودروی آمریکا به شمار می رود.


فورد تاندربرد مدل 1955 تا 1997 و مدل 2002 تا 2005

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

در سال 1955 تولید این مدل افسانه ای آغاز شد. این مدل از فورد در کلاس لوکس محصولات کمپانی طبقه بندی می شد.


فورد وی-8 مدل 1932 تا 1934

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

دیگر محصول کمپانی فورد در لیست امروز ما وی-8 نام دارد که مدل 18 آن در سال 1932 و مدل 40 آن در سال 1933 و 1934 تولید شد.


هوندا سیویک مذل 1972 تا کنون

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

سیویک یکی از مشهورترین لاین های تولیدی کمپانی ژاپنی هوندا به شمار می رود. محصولات این لاین خودروهایی جمع و جور و بسیار مناسب برای رانندگی در شهر هستند، علاوه بر این محصولات سیویک به شدت مورد توجه جوانان قرار داشته و کوپه های دوست داشتنی را شاهده بوده ایم.


هامر اچ وان

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

در اصل برای مصارف نظامی طراحی شد اما جذابیت های طراحی بکار رفته در آن عاملی بود تا به یکی از خودروهای شهری پرطرفدارو البته گران قیمت مبدل شود. هم اکنون هنگامی که یک هامر را در خیابان مشاهده می کنیم بی اختیار برای لحظاتی جذب آن می شویم. هامر یکی از تاریخ سازترین خودروهای جهان است.


جگوار ایکس کی 120 مدل 1948 تا 1954

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

ایکس کی 120 نخستین محصول اسپرت جگوار است که در دهه 40 توجه زیادی را به خود جلب کرد. این مدل در مسابقات مختلفی شرکت کرد و جوایزی را نیز به نام خود ثبت کرد.


جگوار سری ایکس جی مدل 1968 تا کنون

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

یکی از برترین طراحی های خودرو در تمام دوران به شمار می رود. خودرویی خاص و متفاوت که همواره طراحی بی نقص آن عاملی برای متفاوت بودنش محسوب شده است. این سدان لوکس در مدل 1972 با موتوری 12 سیلندر خودرویی استثنایی بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: