May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۵۰۷۳
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
0
پول‌نیوز - اتحادیه اروپا برای مقابله با سیل مهاجران به اروپا به آنکارا کمک مالی بیشتر، تسریع در مذاکرات عضویت این کشور و لغو مقررات روادید ورود برای مسافرت شهروندان ترکیه به این اتحادیه را پیشنهاد کرد.

رسانه های ترکیه شامگاه دوشنبه در گزارشات خود از بروکسل در باره نشست دیروز (دوشنبه) سران اتحادیه اروپا و احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه این مطلب را عنوان کردند.

پایگاه خبری دوغان نوشت ، اتحادیه اروپا در پاسخ به خواسته های ترکیه اعلام کرده است که با پرداخت 3 میلیارد دلار کمک مالی دیگر برای مقابله با بحران مهاجران به ترکیه آمادگی دارد و این رقم پس از پرداخت 3 میلیارد دلار پیشنهاد قبلی و تا سال 2018 صورت خواهد گرفت.

اتحادیه اروپا پیشتر موافقت خود را برای 3 میلیارد کمک مالی به دولت آنکارا به شرط جلوگیری از عزیمت مهاجرین از خاک ترکیه به اروپا ، اعلام کرده بود.

پایگاه اینترنتی روزنامه جمهوریت که مواضع ضد دولت ترکیه دارد در این باره نوشت ، اتحادیه اروپا رشوه خود به ترکیه برای اسکان پناهندگان و مهاجران در ترکیه را به 6 میلیارد دلار افزایش داد.

به نوشته جمهوریت ، اتحادیه اروپا متعهد شده است که در صورت توافق با ترکیه حاضر است تا پایان ماه ژوئن آینده (تیرماه) مقررات اخذ روادید ورود شهروندان ترکیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را لغو کند.

اتحادیه اروپا همچنین قول تسریع در عضویت ترکیه در آن اتحادیه را داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: