April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۵۱۰۹
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
0
وزیر نیرو گفت: در این جلسه نمایندگان شرکت‌های مختلف اوکراین در صنعت برق حضور داشتند و مذاکراتی انجام شده تا همکاری بین شرکت‌های ایران و اوکراین صورت بگیرد.
پول‌نیوزامروز سه‌شنبه 18 اسفند ماه حمید چیت‌چیان وزیر نیرو با وزیر انرژی و صنایع ذغال سنگ و معاون نخست وزیر اوکراین دیدار کرد.

وزیر نیرو گفت: در این جلسه نمایندگان شرکت‌های مختلف اوکراین در صنعت برق حضور داشتند و مذاکراتی انجام شده تا همکاری بین شرکت‌های ایران و اوکراین صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: عمده همکاری‌های در زمینه بازتوانی نیروگاه‌های بخاری ایران، ساخت بخش بخار نیروگاه‌های گازی کشور، ارتقای سطح ولتاژ شبکه بخار برق ایران به 765 کیلوولت و همچنین تأمین نیازهای بخش نیروگاهی اوکراین است.

چیت‌چیان یادآور شد: قرار است در این جلسه سه کمیته مجزا برای مشخص کردن جزئیات تشکیل شود.

وزیر انرژی اوکراین گفت: امروز درباره همکاری‌های آینده بین دو کشور صحبت و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد و برای همکاری بین دو کشور زمینه‌های زیادی از جمله نیروگاه آب و انرژی و همچنین انرژی اتمی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه همکاری ما در زمینه انرژی طی  12 سال  متوقف شده بود گفت: امیدواریم بتوانیم فضای خالی را جبران کنیم و در اسرع وقت مذاکرات بین کارخانجات و موسسات هر دو طرف انجام شود.

** یادداشت تفاهم تنها به مفهوم صدور خدمات نیست

معاون نخست وزیر اوکراین با اشاره به اینکه دیروز یک یادداشت تفاهم بین دو کشور امضا شد گفت: در آن یادداشت تفاهم که درباره نفت، گاز و انرژی بود این فعالیت می‌تواند روابط بین ایران و اوکراین را تقویت کند.

وی اظهار داشت: این یادداشت تفاهم تنها به مفهوم صدور خدمات و محصولات به ایران نیست بلکه باید همکاری‌ها در ساخت پروژه‌های مختلف بین کارخانجات و موسسات دو کشور تقویت شود.

معاون نخست وزیر اوکراین تصریح کرد: به دلیل اینکه در ایران و اوکراین بخش ماشین‌سازی و ماشین‌آلات قوی است امیدواریم که بتوانیم از این زمینه‌ها استفاده کرده و روابط دیگر را تقویت کنیم.

وی گفت: این روابط تنها مربوط به تولید انرژی نیست بلکه تحویل انرژی به مصرف‌کنندگان است و بین دو کشور بسیار مهم خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: