April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۵۷۹۶
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
0
آر بی اس اعلام کرد که به منظور کاهش نیروها و هزینه هایش قصد دارد از ربات های هوشمند به جای کارکنانش در بخش هایی از خدمات بانکی اش استفاده کند.
پول‌نیوز - رویال بانک اسکاتلند (آر بی اس) اعلام کرد که به منظور کاهش نیروها و هزینه هایش قصد دارد از ربات های هوشمند به جای کارکنانش در بخش هایی از خدمات بانکی اش استفاده کند.

این بانک گفته است که با استفاده از ربات ها هوشمند و خودکار کردن بخش از خدماتش از جمله ارائه مشاوره رودرو به مشتریان، می تواند تا 550 تن از نیروهایش را کاهش دهد.

براساس گزارش بانک آر بی اس، از 550 شغل حذف شده، 220 مورد مربوط به بخش سرمایه گذاری، بیش از 250 شغل مربوط به خدمات بیمه و نیز 80 مورد آن مربوط به خدمات اداری خواهد بود.

به گفته این بانک، استفاده از خدمات مشاوره سرمایه گذاری این ربات های هوشمند برای مشتری هایی خواهد بود که قصد دارند بیش از 250 هزار پوند سرمایه گذاری کنند و مابقی مشتری ها می توانند از سیستم خودکاری که قرار است تا اواخر سال جاری میلادی راه اندازی شود، استفاده کنند.

یک سخنگوی بانک آر بی اس در این خصوص گفته است که شکل تقاضا برای گرفتن مشاوره سرمایه گذاری به صورت رود رو تغییریافته و مشتری ها به طور روزافزونی خواهان استفاده از فناوری دیجیتال در این خصوص هستند.

به گفته وی، با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، مشتری های بانک آر بی اس حتی اگر قصد مقدار کمی سرمایه گذاری داشته باشند می توانند از سیستم خودکار این بانک استفاده کنند.

در همین حال این طرح جدید بانک آر بی اس که در چند سال گذشته با مسایل مالی مواجه بوده، به دلیل این که می تواند سبب بی کار شدن عده ای از کارکنان این بانک شود از سوی اتحادیه های کارگری چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

بانک آر بی اس که 73 درصد از سهام آن متعلق به مالیات دهندگان انگلیسی است، در سال 2015 میلادی 2 میلیارد پوند دچار ضرر و زیان شد.

رویال بانک اسکاتلند که مقر آن در شهر ادینبورو هست، شرکت خدمات مالی و بانکداری است، که درزمینهٔ ارائه خدمات بانکداری خرد، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه، سرمایه گذاری و خدمات بیمه فعالیت دارد.

این بانک قدیمی در سال 1727 میلادی راه اندازی شده و در حال حاضر دارای بیش از 700 شعبه در منطقه اسکاتلند بوده، همچنین در تمامی شهرهای اصلی و بزرگ ایرلند، ولز و انگلیس نیز دارای شعبه است و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس لندن دادوستد می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: