April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۶۰۶۱
۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
0
از مناظر طبيعي كه با زباله هاي رها شده، آلوده شده اند عكس بگيرد ۲- زباله هاي رها شده در طبيعت را جمع آوري كنيد و عكس بگيريد.
مسابقه محیط زیستی بانک ایران زمینپول‌نیوز- «آخرين برگ سفرنامه‌ي باران اين است؛ كه زمين چركين است»

 بهار در راه است و روزگار دوباره تازه مي شود. زمين خسته و يخ زده، رداي سبز مي پوشد و از نو جوان مي شود. آدم ها به استقبال بهار مي روند و غبار كهنگي را از جان و روحشان پاك مي كنند. خانه هايشان را براي شروع فصل تازه اي كه در راه است پاك و آراسته مي كنند، اسباب و اثاثيه ي كهنه را دور مي ريزند تا خانه نو بشود و جلا پيدا بكند.

آيا تا به حال فكر كرده ايد كه خانه هاي ما همين چند ديوار محدود به آپارتمان هايمان است؟ يا بزرگتر؟ به بزرگي زمين زير پايمان.

به آن فكر كرده ايد كه ما آدم ها به جز زمين خانه اي براي زيستن نداريم؟

 تمام ما هفت ميليارد آدم كه هر روز روي اين زمين راه مي رويم، مي نشينيم و مي خوابيم و هر روز حجم وسيعي از اين خاك را سنگين و سياه مي كنيم. زميني كه گرم و بخشنده ما را در خود پناه داده و ما كوه هايش را شكافتيم، درخت هايش را قطع كرديم، درياها و چشمه هايش را خشك كرديم و از آن بهره ها برديم. زميني كه به ما آب و نان و حيات بخشيده و ما فقط به او زخم زديم، روي آن راه رفتيم و ته سيگار روي سينه اش رها كرديم...

اين زمين خانه ي ماست. بياييد به سخاوت زمين احترام بگذاريم. وقتش رسيده كه به فكر تيمار زمين باشيم. بياييد در آغاز سال نو با هم عهد كنيم كه فراموش نكنيم تمام ما هفت ميليارد نفر، تنها يك زمين داريم. يك زمين كه خسته و فرسوده است و از ياد نبريم زميني كه آدم ها را پناه داده، زباله دان نيست، خانه ي ماست.  بياييد صداي زمين را بشنويم و بر زخم هايش مرهم بگذاريم. از ياد نبريم كه زندگي پايدار و سالم در گرو رفتار منطقي ما با طبيعت است و حفظ محيط زيست تزريق روح تازه و با نشاط به زندگي است. يادمان باشد كه احترام به طبيعت احترام به زندگي و احترام به زندگي احترام به خالق است. از ياد نبريم كه ما زمين را از پدرانمان به ارث نبرده ايم بلكه از فرزندانمان به امانت گرفته ايم؛ در اصل پنجاهم قانون اساسي كشورمان آمده كه «حفاظت از محيط زيست كه نسل امروز و نسل هاي بعد بايد در آن حيات اجتماعي رو به رشدي داشته باشند، يك وظيفه ي عمومي و همگاني است». بياييد دين مان را به زمين ادا كنيم. نفس، كمترين خواهش زمين از ماست. بگذاريم زمين نفس بكشد. تصور كنيد اگر هر كدام ما به اندازه ي يك پاكت، زباله هاي روي زمين را كم كنيم، زمين چه اندازه نفس سبزتري خواهد كشيد.

در اين راستا بانك ايران زمين به عنوان بانك حامي محيط زيست در آغاز سال جديد مسابقه اي در طول عيد برپا كرده است كه طي آن از شما عزيزان دعوت مي كند در تعطيلات نوروزي وقتي به دامن سبز طبيعت مي رويد زباله هاي اطرافتان را در پاكت هاي تجزيه پذير قرار بدهيد، از آن عكس بگيريد و به صفحه ي اينستاگرام بانك ايران زمين ارسال كنيد. به محبوب ترين عكس ها جوايز نفيسي از سوي بانك ايران زمين اهدا مي شود.

نحوه شركت در مسابقه:

۱- از مناظر طبيعي كه با زباله هاي رها شده، آلوده شده اند عكس بگيرد ۲- زباله هاي رها شده در طبيعت را جمع آوري كنيد و عكس بگيريد.

عكس ها را تا تاريخ ۲۰ فروردين به صفحه ي اينستاگرام بانك ايران زمين به آدرس hamin۱zamin@ بفرستيد. به محبوب ترين عكس ها جوايز نفيسي از سمت بانك ايران زمين اهدا مي شود.

ما همين يك زمين را داريم.

زميني پاك براي نسل هاي بعد به يادگار بگذاريم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: