May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۶۲۶۵
۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۲
0
خودروسازان باید توجه کنند که اقتصاد مقاومتی در این حوزه با محوریت دانش‌بنیان شدن و تولید خودروهای جدید مبتنی بر فن‌آوری‌های روز جهان،‌ محقق خواهد شد.
پول‌نیوز - رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان تولید داخل است؛ تولید داخلی که مبتنی بر دانش و فن‌آوری روز جهان باشد اما فرآیندهای فعلی در صنعت خودرو مبتنی بر فن‌آوری روز نیست و خودروسازان در حال حاضر فاقد ابزارهای لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه هستند.

خودروسازان برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در جهت همکاری با خودروسازان بزرگ جهان و انتقال فن‌آوری و دانش روز و افزایش بهره‌وری حرکت کنند.

به این ترتیب صنعت خودرویی که مبتنی بر دانش و فن‌آوری روز جهان باشد خروجی‌اش کاهش قیمت محصولات، افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت خواهد بود.

تولید خودروی بی‌کیفیت با قیمت بالا، برخلاف اهداف مد نظر در اقتصاد مقاومتی است، بنابراین خودروسازان باید توجه کنند که اقتصاد مقاومتی در این حوزه با محوریت دانش‌بنیان شدن و تولید خودروهای جدید مبتنی بر فن‌آوری‌های روز جهان،‌ محقق خواهد شد.

*عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: