May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۶۲۷۳
۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۰
0
ارتش سوریه روز جمعه ارگ پالمیرا را حدود یک سال پس از تسلط داعش بر این شهر باستانی بازپس گرفت.
پول‌نیوز - تلویزیون دولتی سوریه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد: ارتش سوریه روز جمعه ارگ پالمیرا را حدود یک سال پس از تسلط داعش بر این شهر باستانی بازپس گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، تلویزیون دولتی سوریه گفت: نیروهای مسلح ما، پس از هماهنگی با نیروهای دفاع مردمی ، موفق به احاطه کنترل خود بر ارگ پالمیرا شده و تلفات زیادی به صفوف گروه تروریستی وارد کرده اند.

گروه داعش که تسلط آن بر پالمیرا موجب نگرانی هایی در سطح جهان شد ، در 23 ماه مه سال گذشته میلادی این ارگ را به تصرف خود در آورده و پرچم سیاه و سفید خود را بر فراز آن بر افراشته بود.

از آن زمان، این گروه ضمن تخریب معبدهایی که در لیست یونسکو قرار داشتند ، آثار باستانی متعلق به هزاران سال پیش را مورد غازت و چپاول قرار داده و خالد الاسعد رئیس سابق بخش عتیقه جات در این ارگ را به قتل رساند.

ارگ پالمیرا که در قرن سیزدهم ساخته شده بنای اصلی دوران اسلامی در این شهر است .
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: