April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۶۶۳۰
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹
0
این محصول در میان جوانان دهه 60 میلادی و گروه های موسیقی (!) شهرت زیادی داشته و به خودروی محبوب آنها مبدل شده بود.

پول نیوز، مازیار دانیالی - تاریخ صنعت خودرو شاهد حضور محصولاتی بوده که هر کدام به نوع خود یادآور دورانی خاص برای مخاطبان هستند. این خودروهای تاریخ ساز نه تنها در زمان خودبلکه در تمام دوران محبوبیت خود را حفظ کرده اند و به عنوان یک اثر هنری ستایش شده اند. به عنوان مثال همه ما برند ماستنگ از کمپانی فورد را به خوبی می شناسیم. ماستنگ یکی از محبوب ترین خودروهایی است که تا به امروز در صنعت خودروی جهان تولید شده است. هر چند در گذشته، حال و آینده خودروهایی با بازده به مراتب بهتر از ماستنگ هم تولید شده و می شوند اما اصلی که ثابت است؛ جایگاه متمایز این برند برای عاشقان دنیای خودرو است.

در نظر داریم تا طی مجموعه ای ده  قسمتی به تاریخ سازترین خودروهای جهان که از زمان تولید تا عمر صنعت خودرو همواره مطرح بوده و جاودانه هستند را معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

 

تویوتا کمری مدل 1982 تا کنون

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

کمری یکی از شناخته شده ترین برندهای خودرویی در سرتاسر جهان است. این خودروی پرفروش در ابعاد بین المللی موفقیت های زیادی را برای تویوتا بدنبال داشته است. در تصویر یک تویتا کمری نسل دوم مشاهده می شود.


تویوتا کرولا مدل 1966 تا کنون

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

کرولا نیز نام آشنا و البته معتبری در صنعت خودروی جهان به شمار می رود. در سال 1974 میلادی کرولا پرفروش ترین خودروی جهان بود و تا به امروز کماکان یکی از پرفروش ترین خودروها به شمار می رود.


تویوتا پریوس مدل 1997 تا کنون

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

این خودروی جمع و جور هم اکنون یک الکتریکی مشهور به شمار می رود و می توان آینده روشنی برای آن به عنوان یک خودروی پاک متصور بود.


فولکس واگن بیتل مدل 1946 تا 2003

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

یکی از معروف ترین پلتفرم های طراحی شده در دنیای خودرو به شمار می رود. خودرویی که سابقه حضور در جنگ جهانی دوم را داشته همچنان مخاطبان را با مدل های مختلف مجذوب خود می کند.


فولکس واگن گلف مدل 1974 تا کنون

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

گلف را در آمریکا بیشتر به عنوان "خرگوش" می شناسند که البته با توجه به طراحی خودرو چندان بی ربط هم نیست. گلف خودرویی خاص و افسانه ای به شمار می رود تا آنجا که هر ساله طرفداران آن از سراسر جهان در یک نقطه گرد هم آمده و برایش مراسم برگزار می کنند! مخاطب اصلی محصولات گلف جوانان هستند زیرا این خودرو حسی از زیبایی، قدرت و سرعت را به همراه دارد. مدل های 400 این خودرو آنچنان مهندسی موتور پیشرفته ای دارند که از موتور 4 سیلندر تا 400 اسب بخار خروجی را امکان پذیر می سازند.


فولکس واگن تایپ تو مدل 1950 تا کنون

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

این مدل با اسم های مختلفی شناخته می شود از میکروباس و کومبی گرفته تا ترانسپورتر و ... البته این نام ها با تغییرات جزئی در بدنه محصول تغییر می کنند اما پلتفرم اصلی تمامی آنها ثابت است. این محصول در میان جوانان دهه 60 میلادی و گروه های موسیقی (!) شهرت زیادی داشته و به خودروی محبوب آنها مبدل شده بود.


جیپ ویلیز مدل 1941 تا 1945

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

نام ویلیز بزرگترها را به یاد جیپ های مشهور دهه های پیش با نام ویلیز می اندازد این خودرو در جنگ جهانی دوم به شهرتی بی سابقه دست یافت و قابلیت های خود را به نمایش گذاشت. در آن زمان به نوعی نماد ارتش آمریکا نیز محسوب می شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: