April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۶۹۵۷
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
0
به دنبال عضويت سازمان بورس و اوراق بهادار ايران به عنوان نهاد ناظر و قانونگذار بازار سرمايه كشور در (IOSCO)، نام اين سازمان در ليست كشورهاي عضو اين نهاد بين المللي ثبت شد.
پول‌نیوز - نام سازمان بورس و اوراق بهادار ايران بر روي سايت سازمان بين المللي كميسيون‌هاي اوراق بهادار (IOSCO) درج شد.

پس از تكميل و ارسال گزارش هاي لازم براي عضويت سازمان بورس ايران در آيسكو و انجام بررسي هاي لازم، در نهايت با درخواست سازمان بورس در تاريخ 10 فروردين 1395 موافقت شد. همچنين رئيس اين نهاد بين المللي در نامه اي رسمي ضمن اعلام موضوع از رئيس سازمان بورس دعوت كرد تا در نشست هيئت رئيسه اين سازمان به عنوان بخشي از گردهمايي سالانه اعضاي آيسكو حضور يابد.

سازمان بين‌المللي كميسيون‌هاي اوراق بهادار (IOSCO) - به عنوان مهمترين مجمع بين المللي بازار سرمايه -كه در سال 1983 تاسيس شده مجمعي از سازمان‌هاي قانونگذار بازارهاي اوراق بهادار و آتي دنيا است. اعضاي اين سازمان به طور عمده نهادهاي ناظر بازارهاي سرمايه يا قانونگذاران مالي كشورهاي مختلف دنيا هستند.

در حال حاضر بيش از 100 كشور عضو IOSCO هستند كه بيش از 95 درصد بازارهاي سرمايه دنيا را در برمي‌گيرد. نقش اين سازمان، كمك به اعضا براي ارتقاي استانداردهاي بهينه مقررات و ايفاي نقش به عنوان مجمعي از نهادهاي قانونگذار داخلي در همكاري با يكديگر و ساير اعضاي سازمان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: