May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۷۱۳۶
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
0
وزیر نفت هند به منظور توسعه همکاری‌ها در بخش انرژی از جمله مشارکت در توسعه میدان فرزاد ب، خرید نفت بیشتر، قیمت گذاری گاز وارداتی از ایران و ایجاد توازن در پرداخت‌های نفتی 21 و 22 فروردین به تهران سفر خواهد کرد.
تحلیل منابع هندی از سفر وزیر نفت هند به ایرانپول‌نیوز- دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، در 9 و 10 آوریل (21 و 22 فروردین) به منظور توسعه همکاری‌ها در بخش انرژی از جمله مشارکت شرکت «ا‌ُان‌جی‌سی» در توسعه میدان فرزاد ب، خرید نفت بیشتر، قیمت گذاری گاز وارداتی از ایران و ایجاد توازن در پرداخت‌های نفتی به تهران سفر خواهد کرد.

گفته می شود این سفر نخستین سفر در سطح وزیر از هند به ایران از زمان برداشته شدن تحریم‌ها به شمار می‌رود.

این روزنامه هندی به نقل از منابعی که آنها را معتبر خواند، نوشت پرادهان همچنین در این سفر با مقامات ایرانی در مورد پروژه‌های پایین دستی نظیر تاسیسات پتروشیمی و تولید کود شیمیایی در منطقه آزاد تجاری چابهار مذاکره خواهد کرد.

پس از این سفر، وزیرخارجه هند در 17 و 18 آوریل (29 و 30 فروردین) به تهران سفر خواهد کرد.

منابع آگاه می گویند با توجه به اینکه ایران دروازه هند برای ورود به آسیای مرکزی، روسیه و اروپا محسوب می‌شود، دولت مودی امید دارد تا با سفر به ایران در سطوح بالا در ماه آوریل در پروژه‌های ایران مشارکت کند. پروژه‌های مواصلاتی از طریق ایران که هند را به آسیای مرکزی مربوط می کند و همچنین تقاضا برای انرژی، سیاست هند را به سوی ایران سوق می‌دهد.

امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت ایران روز دوشنبه در تهران به خبرنگاران گفته است: «میدان گازی فرزاد ب، خرید نفت از ایران و سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی، از مهمترین موضوعات مورد بحث در (این سفر)‌ خواهند بود.»

میدان گازی فرزاد ب، یک میدان عظیم گازی ایران است که در سال 2008، توسط کنسرسیومی به رهبری شرکت نفت و گاز طبیعی هند آن را کشف کرد، اما به دلیل تحریم ها از آن بهره برداری خودداری کرد. اکنون هند تلاش می‌کند امتیاز توسعه این میدان گازی را به دست بیاورد. این میدان گازی 12.8 تریلیون فوت مکعب ذخایر گاز دارد.
منبع: فارس
برچسب ها: وزیر نفت ، هند ، منابع نفتی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: