کد خبر: ۱۷۷۳۸۶
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
0
تصمیم كابینه برای فعالیت 60 هزار كارگری است كه به طور مستقیم با تكیه بر آینده پروتون زندگی می كنند.
پول‌نیوز - دولت مالزی روز شنبه كمك حدود 400 میلیون دلاری به شركت خودروسازی پروتون برای پرداخت بدهی ها در میان فروش ضعیف این خودرو و شكست های سنگین در عرصه رقابت را تایید كرد.

این كمك حدود یك هفته پس از كناره گیری ماهاتیر محمد رئیس شركت خودروسازی پروتون و نخست وزیر اسبق مالزی كه با سیاست های اقتصادی دولت نجیب تون رزاق مخالف است، در اختیار پروتون قرار گرفت.

وی كه شركت پروتون را در دوره نخست وزیری خود برای تولید خودرو ملی تاسیس كرد، گفته بود تنها برای كمك به پروتون و دریافت كمك های دولتی از این شركت خودروساز كناره گیری می كند.

وی ادعا كرده بود میزان خرید و فروش خودرو پروتون به دلیل داشتن مشكل با دولت و به دلایلی نامعلوم كاهش یافته است.

كمك حدود 400 میلیون دلاری دولت مالزی به شركت خودروسازی پروتون كه در سال های گذشته به خیابان های ایران نیز راه یافت پس از تدوین طرح جامع برای چرخش عملكرد ناامیدكننده این شركت انجام شد.

مصطفی محمد وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی به برناما خبرگزاری رسمی این كشور گفت كه تصمیم روز جمعه كابینه برای فعالیت 60 هزار كارگری است كه به طور مستقیم با تكیه بر آینده پروتون زندگی می كنند.

فروش این شركت خودروسازی در پنجسال گذشته روند كاهشی داشته و آنگونه كه آمار نشان می دهد سهم این شركت خودروسازی مالزی از بازار داخلی 17.7 درصد است كه این میزان در سال 2011 میلادی 29.6 درصد گزارش شده بود.

شركت خودروسازی پروتون سال 1983 به دستور ماهاتیر محمد نخست وزیر اسبق مالزی و با سرمایه گذاری شركت دولتی خزانه ملی تاسیس شد و یكسال بعد با مشاركت و پشتیبانی فنی شركت میتسوبیشی موتورز، اقدام به تولید نخستین خودروی مالزیایی به نام پروتون ساگا كرد.

شركت زاگرس خودرو در ایران نیز طی قراردادی با پروتون مدل های ویرا، جن-2، واجا و ساگا را تولید می كرد كه از آذرماه سال 1391 این تولید متوقف شد.

برچسب ها: مالزی ، پروتون
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: