May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۸۴۱۳
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
0
رعايت سرعت مطمئنه و پرهيز از هرگونه فعاليتی كه باعث حواس پرتي راننده مي شود، جزو قوانين و مقررات رانندگي است كه متاسفانه فقط در مسيرهاي تحت كنترل پليس رعايت مي شود.
پول‌نیوز، امید معنوی - به دنبال بارش باران اين رحمت الهي طي روزهاي اخير و هشدار سازمان هاي ذي ربط به ساكنان حاشيه رودخانه ها، نگراني مردم و مسئولان از باران رحمت الهي از اين حيث است كه  آمادگي مناسب و زيرساخت هاي لازم براي مهار آب هاي سطحي در كشور وجود ندارد.

باران در ذات خود بالندگي، رشد و نمو و شادابي را به همراه دارد. حال اگر كشوري به لحاظ توسعه يافتگي در سطحي باشد كه نتواند باران هاي سطحي فراوان و سيلاب ها را مهار كند ممكن است همين رحمت الهي خسارت هايي را به بار آورد و باعث ضرر و زيان شود.

با اين مقدمه قصد داريم نحوه برخورد با سيلاب و طغيان رودخانه ها را با سرعت بيش از حد در رانندگي به عنوان عامل اصلي تصادفات مقايسه کنیم. خودرو وسيله اي براي آسايش و رفاه خانواده است و كاركرد رفاهي و اقتصادي براي همه خانواده ها دارد، چنانچه كنترل هاي دوره اي خودرو به موقع انجام شود و راننده آداب و رفتار صحيح رانندگي را رعايت كند.

در صورت عدم رعايت سرعت مطمئنه و ساير مقررات رانندگي همين وسيله نقليه و امكان رفاهي ممكن است منجر به وارد آمدن خسارت به سرنشينان گردد و گاهي اين خسارت ها جبران ناپذير خواهد بود. بنابراين فرهنگ و اخلاق رانندگي تاثير فراواني در بروز حوادث و تصادفات رانندگي دارد.

در روزهاي پاياني تعطيلات نوروز براساس آمار و ارقام منتشره از سوي سازمان هاي ذي ربط، خطاي انساني و نحوه رانندگي درصد بالايي از تصادفات را به خود اختصاص داده است. با اين حال برخي از دوستان كم اطلاع از گوشه و كنار سعي دارند كه نقش وسيله نقليه را در بروز حوادث و تصادفات رانندگي بيش از ساير عوامل پررنگ جلوه دهند.

به عنوان عضوي از جامعه اي كه همانند اكثر مردم از يكي از خودروهاي توليد داخل استفاده مي كنم، بايد اذعان نمايم نقش فرهنگ رانندگي و عامل انساني بيشترين تاثير را در جلوگيري از تصادفات دارد.

البته ناگفته نماند كه خودروسازان داخلي هم بايد در ارتقاي كيفيت محصولات توليدي همگام با سطح استانداردهاي جهاني خودرو بيشتر از گذشته تلاش كنند تا مردم در سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل، بيش از قبل به محصولات داخلي اعتماد نموده و از آن استفاده و حمايت كنند.

موضوعي كه به ما دارندگان خودرو بر مي گردد آن است كه در حين رانندگي بايد تمام هوش و حواس مان به رانندگي و رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي باشد. برخي به‌هنگام رانندگي حواسشان به همه چيز هست غير از دقت در رانندگي و اين موضوع باعث نگراني است كه فرهنگ سازي براي اصلاح اينگونه رفتارها وظيفه يكايك ما و همچنين دستگاه هاي متولي در حوزه هاي اجرايي و اجتماعي است.

رعايت سرعت مطمئنه و پرهيز از هرگونه فعاليت حاشيه اي كه باعث حواس پرتي راننده مي شود، جزو قوانين و مقررات رانندگي است كه متاسفانه فقط در مسيرهايي كه تحت كنترل پليس راه قرار دارد، رعايت مي شود. بنابراين ضرورت دارد اين فرهنگ در بين همه رانندگان نهادينه شده و خودكنترلي در رعايت مقررات رانندگي تبديل به يك فرهنگ عمومي شود.

با اميد به اينكه در كنار ارتقاي كيفيت خودروهاي توليدي كشور، فرهنگ و رفتار رانندگي نيز متناسب با استانداردهاي جهاني ارتقا يابد و جمعيت رانندگان اخلاق مدار و فرهنگ محور شامل همه ايرانيان بافرهنگ شود.

در پايان تاكيد مي شود كه فرهنگ عامل اصلي در اصلاح و سالم سازي جامعه است چنانكه مقام معظم رهبري مي فرمايند: فرهنگ، بسيار مقوله ی مهمی است؛ مثل هوايی است كه انسان در آن تنفس مي كند.  قشرهای مختلف، مسئول، غيرمسئول، در فضا تنفس مي كنند. اين فضا را درست كنيد، تا همه سالم تنفس كنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: