May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۸۴۳۹
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
0
مرنزی با اشاره به بندهای مختلف تفاهم‌نامه امضاشده، آموزش و تولید، ورود قانونی برندهای ایتالیایی را از جمله مهمترین اهداف آن دانست و کیف، کفش، عینک و چرم را به‌عنوان بازارهای هدف خود ارزیابی کرد.
پول‌نیوز- کلودیو مرنزی رئیس سیستم مُد ایتالیا در دیدار با دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، یک تفاهم‌نامه همکاری در زمینه توسعه فعالیت‌های مد و لباس امضا کرد.

«کلودیو منرنزی» رئیس سیستم مد ایتالیا در دیدار با حمید قبادی - دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور - با اظهار خوشحالی نسبت به حضور در ایران و بستن تفاهم‌نامه همکاری با ایران در زمینه توسعه فعالیت‌های مد و لباس، گفت: سیستم مد ایتالیا شامل انجمنی است که خط تولید پوشاک از مواد اولیه تا تولید و عرضه‌ی آن، در داخل ایتالیا با مجموعه‌ای شامل 47 هزار شرکت و با سرمایه‌ای حدود 57 میلیارد یورو در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: وجود شرکت‌های بزرگ و کوچک در حلقه سیستم مد ایتالیا، رفع نیاز هریک از این شرکت‌ها توسط دیگری و بهره‌مندی از یک نظام زنجیره‌ای، از جمله عوامل موفقیت ایتالیا در این حوزه است. تمام برندهای حاضر در این زنجیره با رعایت حق یکدیگر و پشتیبانی از هم توانسته‌اند 37 درصد تولید مد در اروپا را در اختیار بگیرند.

مرنزی با اشاره به بندهای مختلف تفاهم‌نامه امضاشده، آموزش و تولید، ورود قانونی برندهای ایتالیایی را از جمله مهمترین اهداف آن دانست و کیف، کفش، عینک و چرم را به‌عنوان بازارهای هدف خود ارزیابی کرد.

رئیس سیستم مد ایتالیا با برشمردن تفاوت‌های مد در فرانسه با ایتالیا، افزود: شرکت‌های مدساز در ایتالیا به‌صورت گسترده و برای تمام اقشار جامعه فعالیت می‌کنند که از این جهت، همسان و شبیه ایران است که خود این امر با باز شدن بازارهای مختلف در دو کشور موجب توسعه همکاری‌ها در ایران و ایتالیا خواهد شد و در آینده‌ی نزدیک شاهد محوریت ایران در زمینه تأثیرگذاری بر مد و لباس منطقه و بعد از آن، جهان خواهیم بود.

در ادامه این دیدار، حمید قبادی - دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور - ایتالیا را به‌عنوان کشوری همراه و همگام با ایران دانست و بهره‌برداری از ظرفیت‌های مد ایتالیا را برای ایران براساس معیارهای بومی، امری مهم ارزیابی و با اشاره به ضرورت اجرایی شدن توافق‌ها برای به‌کارگیری فرهنگ و هنر ایرانی در فعالیت‌ها تأکید کرد.

او با اشاره به سبقه مد و لباس در ایران و معرفی اعضای کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، حجم مصرف مد در ایران را بسیار بالا دانست و با معرفی جشنواره‌های مختلف که در طول سال در ایران تحت عنوان «جشنواره مد و لباس اسلامی - ایرانی» برگزار می‌شود، آن‌ها را نشانه‌ی اهمیت موضوع و تأثیرگذاری در سطوح مختلف جامعه ارزیابی کرد.

وی همچنین گفت: مهمترین هدف کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور الگوسازی و بسترسازی برای مد و لباس اسلامی - ایرانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه و تغییر نگرش صحیح نسبت به این موضوع در دید مسؤولان، تولیدکنندگان و عموم جامعه است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به ظرفیت‌های گسترده تولید در ایران و حضور طراحان و تولیدکنندگان فعال، یادآوری کرد: «با افتخار ساخت ایران» در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

او توجه به طراحی و دوخت، تولید علم، ایجاد ارتباط بین حلقه طراح، تولیدکننده و مخاطب را از دیگر اهداف مهم این کارگروه دانست و مد و لباس را بعد از خوراک، بزرگترین دغدغه مردم ایران ارزیابی کرد.

قبادی ادامه داد: وجود قانون مستقل مد در ایران، نشانه توجه ویژه است و موفقیت در همکاری‌ها، مشروط به توجه به ارزش‌های ایرانی - اسلامی و فرهنگ غنی آن و احترام به سلایق همه اقشار جامعه در تمام سطوح است.

او با مطرح کردن فعالیت مؤسسات، سایت‌ها و شرکت‌های مختلف مد و لباس به‌صورت رسمی و تخصصی در ایران که مورد حمایت دولت است، گفت: ما از همکاری‌های پیش‌بینی‌شده حمایت خواهیم کرد و تمام بندهای این تفاهم‌نامه مورد حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به‌عنوان مرجع مسئول مد و لباس کشور است.

تفاهم درباره گسترش فعالیت‌های قانونی با معرفی برندهای معتبر و رسمی از جانب دو طرف، برخورد با برندهای غیررسمی، توجه به سلایق مخاطبان، توسعه دوره‌های آموزشی مد در ایران و ایتالیا، بهره‌گیری از تجارب و ظرفیت‌های دو طرف و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در ایران و ایتالیا نیز از دیگر مباحث این نشست بود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: برند ، ایتالیا ، سیستم مد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: