May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۸۷۵۵
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
0
وزیر حمل‌ونقل، دریا و شیلات فرانسه در ادامه سفر خود به ایران از ایستگاه راه‌آهن تهران بازدید کرد.
انعقاد قرارداد خواهرخواندگی ایستگاه‌های راه‌آهن تهران و پاریسپول‌نیوز- امروز و با حضور وزیر حمل‌ونقل، دریا، شیلات فرانسه قرارداد خواهرخواندگی ایستگاه‌های راه‌آهن تهران و پاریس منعقد شد.

وزیر حمل‌ونقل، دریا و شیلات فرانسه در ادامه سفر خود به ایران از ایستگاه راه‌آهن تهران بازدید کرد.

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش ریلی، انعقاد قرارداد خواهرخواندگی ایستگاه‌های راه‌آهن تهران و پاریس و بازدید از ایستگاه راه‌آهن تهران بخشی از برنامه سفر وزیر حمل‌ونقل فرانسه به ایران است.

در این مراسم قائم‌مقام راه‌آهن با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتقای همکاری راه‌آهن ایران و فرانسه، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راه‌آهن به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی شود.

وی افزود: به عنوان مثال شرکت فرانسوی ارف طرح توسعه ایستگاه راه‌آهن تهران را انجام می‌دهد که این شرکت وابسته به دولت فرانسه است.

احمد خدایی اظهار داشت: در سفر قبلی رئیس جمهور کشورمان به فرانسه موافقت‌نامه‌های مختلفی به امضا رسید که بخشی از آن در حوزه ریلی بود.

قائم‌مقام راه‌آهن ادامه داد: مقرر شده است کشور فرانسه در طرح‌های توسعه راه‌آهن ایران سرمایه‌گذاری کند و آنها امروز در این مراسم پیگیری می‌کنند که چه پروژه‌هایی از راه‌آهن امکان سرمایه‌گذاری دارد.

خدایی، انتقال تجربیات و دانش را از دیگر برنامه‌های دیدار وزیر حمل‌ونقل فرانسه از ایستگاه راه‌آهن تهران عنوان کرد و گفت: طرح‌های جامع توسعه‌ای راه‌آهن با حضور و تعاملات دو کشور اجرایی می‌شود.

بنا بر این گزارش، مقرر بود در این بازدید وزیر راه و شهرسازی ایران و مدیرعامل راه‌آهن، وزیر حمل‌ونقل فرانسه را همراهی کند، اما پس از چند ساعت تأخیر وزیر حمل‌ونقل فرانسه بدون همراهی وزیر راه ایران در این مراسم حاضر شد.

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در ادامه سفرهای استانی خود امروز با قطار به سمنان سفر کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: راه آهن ، پاریس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: