کد خبر: ۱۷۹۵۹۸
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
0
اكنون بانك اطلاعاتی از لیست سیاه این شركت ها در سازمان امور مالیاتی ایجاد و جهت تسهیل دسترسی عموم به نام این شركتها، لیست مذكور در سامانه عملیات اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفته است.
اسامی حدود 1500 شركت صوری و فاكتور فروش منتشر شدپول‌نیوز- سازمان امور مالیاتی كشور در اطلاعیه ای اعلام كرد: اسامی حدود 1500 شركت صوری و فاكتور فروش به منظور آگاهی مودیان مالیاتی، از طریق سامانه عملیات اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده سازمان منتشر شد.

به گزارش گروه دارایی و مالیاتی پول‌نیوز، تخلفاتی نظیر كدفروشی، فاكتور فروش و ایجاد شركت های كاغذی كه به طور عمده با هدف كتمان درآمد واقعی فعالان اقتصادی و ارایه اطلاعات و اسناد و مدارك خلاف واقع به منظور فرار مالیاتی صورت می گیرد، همواره از زمینه های مهم فساد اقتصادی در كشور بوده كه نظام اقتصادی و مالی كشور را با چالش هایی روبرو كرده است.

این اطلاعیه افزود: تا چند سال پیش، آگهی های متعددی در ارتباط با واگذاری امتیاز كد اقتصادی افراد و یا شركت های صوری و فروش فاكتورهای جعلی در روزنامه ها به چشم می خورد كه این موضوع سبب شد؛ سازمان امور مالیاتی بطور جدی برخورد با این روزنامه ها و نیز مرتكبان اخلال در نظام اقتصادی كشور را در دستور كار خود قرار دهد و اطلاع رسانی وسیعی را در ارتباط با شناسایی این شركت ها و افراد و جرایم مربوط به آن به اجرا درآورد.

سازمان امور مالیاتی یادآور شد: با اجرای ماده 169 مكرر (قانون قبلی مالیات های مستقیم) و ارایه شماره اقتصادی به فعالان اقتصادی، ابعاد گسترده ای از فعالیت شركت های كاغذی به عنوان یك پدیده و معضل اقتصادی رایج در همه نظام های اقتصادی، آشكار شد.

همچنین؛ همزمان با گسترش فعالیت این شركت ها، كارگروه مقابله با شركت های كاغذی در سازمان امور مالیاتی تشكیل و با پیگیری واحدهای نظارتی این سازمان و همكاری ادارات كل امور مالیاتی سراسر كشور، حدود 1500 شركت كاغذی شناسایی و اسامی آنها از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای تشكیل پرونده به قوه قضاییه اعلام شد و برخی نهادها از جمله وزارت كشور، وزارت اطلاعات و موسسات بانكی و ... در جریان قرار گرفتند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: اكنون بانك اطلاعاتی از لیست سیاه این شركت ها در سازمان امور مالیاتی ایجاد و جهت تسهیل دسترسی عموم به نام این شركتها، لیست مذكور در سامانه عملیات اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفته است.

بر اساس این اطلاعیه؛ از انجا كه كدفروشی و فاكتور فروشی به عنوان یك تخلف اقتصادی در خارج از سازمان امور مالیاتی اتفاق می افتد، این امر ضرورت آگاه سازی مودیان مالیاتی را دو چندان می كند؛ بدین منظور سازمان امور مالیاتی، اطلاع رسانی وسیعی برای مودیان مالیاتی و كاركنان نظام مالیاتی به عمل آورده، نرم افزار شناسایی اسناد صادره از سوی این شركت ها نیز تهیه و مورد بهره برداری قرار گرفته و اسناد به دست آمده از این شركت ها به محاكم قضایی در نقاط مختلف كشور ارسال شده است.

این اطلاعیه در ارتباط با پرونده تخلف اقتصادی شركت های كاغذی كه از سوی سخنگوی دستگاه قضا؛ بازتاب عمومی داشت، نیز آورده است: این شركت ها در خارج از سازمان اقدام به فروش فاكتورهای غیرواقعی می كرده اند كه از سوی سازمان امور مالیاتی و وزارت اطلاعات شناسایی و پرونده آنان به قوه قضاییه ارسال شده است؛ دو تن از كاركنان سازمان امور مالیاتی نیز كه با این شركت ها همكاری داشته اند؛ پس از تشكیل پرونده به قوه قضاییه معرفی شدند و پرونده آنان در حال رسیدگی است.

این اطلاعیه می افزاید: با پیگیری دفتر مركزی حراست سازمان امور مالیاتی، اسامی حدود یك هزار شركت صوری دیگر كه اقدام به صدور فاكتور غیر واقعی كرده اند، به زودی نهایی شده و از طریق سایت عملیات اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده در اختیار مودیان قرار می گیرد.

سازمان امور مالیاتی كشور در خاتمه از همكاری قوه قضاییه، وزارت اطلاعات؛ نهادهای نظارتی برای برخورد قضایی و اطلاعاتی با متخلفان و همچنین از عملكرد پرسنل نظام مالیاتی قدردانی و اعلام كرد: از مودیان مالیاتی تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بحث كدفروشی یا فاكتور فروشی از سوی افراد یا شركت های كاغذی، مراتب را به اداره امور مالیاتی مربوطه و یا دفتر مركزی حراست به شماره تلفن39903752 و یا دادستانی انتظامی مالیاتی به شماره تلفن 33967811 گزارش كنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: