April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۲۳۸۲
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
0
ولی‌اله افخمی‌راد در نشست مشترک تجار و بازرگانان ایران و الجزایر گفت: ما امیدواریم به زودی شاهد برقراری خطوط حمل‌ و نقل هوایی و دریایی، ایجاد روابط بانکی مناسب، تاسیس مراکز تجاری، استاندارد و تسهیل صدور و یا حذف روادید به ویژه برای تجار و فعالان اقتصادی یکدیگر باشیم.
آغاز همکاری ایران و الجزایر در حوزه انبوه‌سازی مسکن پول‌نیوز-معاون وزیر صنعت گفت: ایران و الجزایز در حوزه انبوه‌سازی مسکن و تولید خودرو، همکاری مشترک را آغاز می‌کنند.

 ولی‌اله افخمی‌راد در نشست مشترک تجار و بازرگانان ایران و الجزایر گفت: ما امیدواریم به زودی شاهد برقراری خطوط حمل‌ و نقل هوایی و دریایی، ایجاد روابط بانکی مناسب، تاسیس مراکز تجاری، استاندارد و تسهیل صدور و یا حذف روادید به ویژه برای تجار و فعالان اقتصادی یکدیگر باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: توسعه همکاری‌های ایران و الجزایر به تلاش و کوشش‌ سفرای دو کشور و ارتباط بیشتر بخش‌های خصوصی و همچنین پیگیری و تلاش مستمر و برنامه‌ریزی نیازمند است.

وی تصریح کرد: ایران پس از انقلاب اسلامی با اتکاء به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طبیعی و انسانی و به‌رغم گذراندن یک جنگ هشت ساله و با وجود فشارها و تحریم‌های غیرمنصفانه بین‌المللی، امروز به عنوان یکی از قدرت‌های مهم و اثرگذار سیاسی، اقتصادی، علمی و صنعتی منطقه‌ای و بین‌المللی پا به عرصه روابط بین‌الملل گذاشته است.

افخمی‌راد با اشاره به پیشرفت‌های تکنولوژیکی ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه فناوری‌های نوین، اظهار داشت: ثبات سیاسی و امنیتی ایران و همچنین برخورداری از منابع غنی طبیعی، نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده و متخصص، مراکز علمی و پژوهشی قوی و همچنین موقعیت استراتژیک، دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی و کریدورهای شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب، کشور ما را در جایگاهی ویژه و ممتاز در خاورمیانه و جهان قرار داده است.

وی گفت: ایران پس از حصول توافق با قدرت‌های جهانی درخصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود و رفع تحریم‌های بین‌المللی، امروز با یک ظرفیت مضاعف و اراده مستحکم‌تر آماده توسعه روابط همه جانبه با دیگر کشورها است.

افخمی‌راد در ادامه توانمندی‌های ایران در بخش‌های مختلف را برشمرد و با بیان اینکه ایران در تولید ۲۲ محصول کشاورزی در رتبه اول تا هفتم جهان قرار دارد، افزود: ایران با تولید ناخالص داخلی به ارزش ۸۷۶ میلیارد دلار و تولید افزون بر ۱۵۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی رتبه چهارم را از حیث تنوع تولیدات کشاورزی در سطح جهان داراست.

وی اظهار داشت: ظرفیت‌های معدنی و صنعتی ایران نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، وجود بیش از ۵۶۰۰ معدن، استخراج بیش از ۴۳ میلیارد تن مواد معدنی در قالب ۶۸ نوع ماده و فعالیت بیش از ۸۰ هزار بنگاه صنعتی با دارا بودن تنوع و ظرفیت گسترده تولید بیانگر گستردگی و تنوع بخش صنعت و معدن ایران است.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: در بخش خدمات فنی ـ مهندسی شرکت‌های توانمند ایرانی در طول سال‌های اخیر بیش از ۳۶۰ پروژه خدمات فنی و مهندسی را در ۴۸ کشور جهان با ارزشی بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار با موفقیت به مرحله اجرا درآورند.

وی ادامه داد: موقعیت ویژه و بسیار مطلوب ترانزیتی و تجاری ایران و سهولت دسترسی به بازارهای ۱۵ کشور همسایه مشتمل بر قفقاز و آسیای میانه با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ میلیون نفر، برخورداری از ۶ منطقه تجاری آزاد، ۳۰ منطقه ویژه اقتصادی دارای زیرساخت‌های مناسب و مشوق‌های سرمایه‌گذاری خارجی، مجموعه‌ای از اهم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قاره آفریقا و از جمله الجزایر همواره در راس برنامه‌های توسعه روابط اقتصادی و تجارت خارجی ایران قرار داشته و سیاستگذاران کشور همواره در جستجوی یافتن زمینه‌ها و راهکارهای توسعه مناسبات با کشورهای قاره سیاه بوده‌اند.

افخمی‌راد در ادامه انبوه‌سازی مسکن و صنایع مرتبط با صنعت ساختمان، خودرو و تجهیزات و لوازم آن، فرآوری محصولات کشاورزی، زیرساخت‌ها، محصولات الکتریکی، لوازم خانگی، پالایشگاه، نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی‌های نوین و تولید دارو و تجهیزات پزشکی را از جمله مهمترین زمینه‌های همکاری میان دو طرف برشمرد.

وی گفت: ایران در همه این زمینه ها دارای تجربه و تکنولوژی پیشرفته است و به دنبال همکاری متقابل و دو جانبه با کشورهای دنیا از جمله الجزایر است و آمادگی دارد متقابلاً از توانمندی‌های مردم الجزایر در حوزه‌های مختلف و همچنین منابع طبیعی، معدنی و محصولات تولیدی این کشور استفاده کند.
منبع: مهر
برچسب ها: مسکن ، ایران ، الجزایر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: