May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۲۴۳۹
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
0
پول‌نیوز - به دنبال توافق در مذاکرات وین میان مسئولان شرکت نفت لیبی در شرق و غرب این کشور ،این کشور صادرات نفت خود رااز بندر مهم الحریقه از سر خواهد گرفت.

صادرات نفت بندر الحریقه از اوایل ماه جاری به علت اختلاف میان شرکت ملی نفت لیبی در طرابلس و شرکتی دیگر در شرق این کشور متوقف شده بود.

یک مقام لیبیایی در این باره گفت که بر اساس توافق وین، صادرات نفت لیبی از بندر الحریقه بزودی از سر گرفته می شود.

توقف صادرات از بندر الحریقه زمانی آغاز شد که شرکت ملی نفت لیبی در بنغازی که مورد حمایت دولت شرق این کشور قرار دارد از بارگیری نفتکشی که شرکت ملی نفت لیبی در طرابلس ارسال کرده بود، جلوگیری کرده بود.

تولید نفت خام لیبی در حال حاضر کمتر از یک چهارم رقم پیش از سقوط حکومت معمر قذافی است که بالغ بر یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز بود.

شرکت ملی نفت مستقر در طرابلس اعلام کرد که امیدوار است با حمایت دولت وحدت ملی در این کشور میزان تولید را به همین رقم برساند.

بازگرداندن وضعیت تولید نفت خام در لیبی به سطح گذشته سالها زمان می طلبد زیرا اعتصاب کارکنان تاسیسات نفتی، رقابت های سیاسی و حمله گروه تروریستی داعش باعث خسارت سنگین به این تاسیسات شده است.

میدان های نفتی در حوزه سرت از جمله مبروک، بیش از یک سال قبل هدف قرار گرفتند و شرکت ملی نفت در 11 میدان نفتی وضعیت فوق العاده اعلام کرد. از آن زمان تاکنون تاسیسات نفتی لیبی بارها هدف حمله داعش قرار گرفته است.

شکل گیری دولت وحدت تحت حمایت سازمان ملل و ورودش به طرابلس باعث شد که امید به فعالیت مجدد میدان های تعطیل شده پررنگ تر شود. شرکت ملی نفت مستقر در طرابلس اعلام کرده است که در صورت برقراری ثبات امنیتی و سیاسی، به زودی میزان تولید دو برابر خواهد شد و به 700 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

برچسب ها: لیبی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: