کد خبر: ۱۸۳۵۵۵
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
۱
رضایی گفت: انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با هدف انحصار شکنی در واردات تشکیل شده و برای اثبات این مهم حاضر به مناظره با اعضای انجمن واردکنندگان خودرو هستیم.
پول‌نیوز - رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو در خصوص اظهارات اخیر نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در این موضوع باید به این نکته توجه کرد وارد کننده رسمی به چه کسی اتلاق می شود.

میثم رضایی در گفت‌وگو با میزان اظهار داشت: بر اساس ماده 134 قانون اساسی اشخاص حقیقی یا حقوقی با داشتن کارت بازرگانی و شرایط واردات می تواند اقدام به واردات خودرو کنند و با پرداخت 3 درصدی که طبق آخرین دستورالعمل سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و وزارت صنعت،معدن و تجارت و مرکز ملی شورای رقابت در آن دخالت داشتند به عنوان وارد کننده به حساب می آیند.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت برای افراد مختلف برای واردات خودرو وجود ندارد که بخواهند واردکننده رسمی یا غیررسمی به حساب آیند، گفت: بر اساس اظهارات این افراد هیچ کدام از وارد کنندگان رسمی، عضو انجمن صنفی نیستند، که از گفته های این شخص منظور از وارد کننده رسمی واردکنندگانی هستند که در داخل کشور نمایندگی داشته باشند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان افزود: این انجمن تا کنون اذعان نداشته که اعضای آن نمایندگان رسمی کمپانی های مادر در ایران هستند،بلکه ما بارها اعلام کردیم که واردکنندگان غیر صنفی و فاقد نمایندگی را شامل می شویم.

وی اظهار داشت: نکته و مسئله بعدی که نقطه پیکان این انجمن است این است که 80 درصد از اعضا انجمن واردکنندگان خودرو که خود را نماینده رسمی می نامند خود نیز نمایندگی ندارند.به همین خاطر صادقی رئیس امور اصناف و بازرگانان صنایع به این انجمن در یک فرصت 6 ماه خواست در صورت ادعا نمایندگی رسمی، در سایت کمپانی مادر نام نویسی کرده و نمایندگی خود را اعلام کنید.

رضایی با اشاره به اینکه در دوران تحریم نماینده رسمی در کشور نداشتیم، تصریح کرد: نمی‌شود این اشخاص مدعی نمایندگی باشند اما کمپانی مادر انها را به رسمیت نشناسد و در صورتی که نمایندگی باشد با توجه به داشتن گارانتی های بین المللی توجیهی برای دریافت مجدد 3 درصد نیست.انجمن صنفی از شرکت تویوتا مدارک دارد که 3 درصد پرداخت شده ماشین فرستادیم مجددا 3 درصد دیگری برای گارانتی پرداخت شده است.

وی در خصوص انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: تشکل صنفی واردکننده خودرو سال گذشته از طرف وزارت تعاون ،کار و رفاه طبق منافع و راهکارهای مناسب وارد خودرو ثبت شده و هدف از تشکیل ان شخصی نبوده و تاکنون 60 عضو گرفته است.به همین خاطر طبق نامه ای که از نمایندگان مجلس و رئیس مجلس برای وزیر صنعت گرفته شده طبق اصل 44 قانون اساسی انجمن ما را به رسمیت بشناسند و ما را در حوزه تصمیم گیری دخالت دهند.

رضایی اظهار داشت: انجمن صنفی برای مقابله با انحصار طلبی انجمن واردکنندگان خودرو شکایت هایی را به دفتر بازرسی مقام معظم رهبری ، مجلس، وزیر صنعت به رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان ارائه کردیم تا با انحصارگرایی مقابله شود، زیرا با تنگ تر شدن حلقه واردات هزینه تمام شده افزایش یافته و مردم متضرر می شوند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان با بیان اینکه انجمن صنفی اعتقادی به رسمی بودن اکثریت اعضا انجمن واردکنندگان خودرو ندارد این انجمن را به مناظره دعوت کرد و گفت: انجمن صنفی با سند و مدرک و مستندات با مقوله انحصار طلبی انجمن نام برده مقابله می کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
21:10 - 1395/10/28
محض اطلاع آقاي رضايي و مردم عزيز بگم كه شركت ايرتويا از سال ٥٧ نماينده تويوتا در ايرانه و دليل عدم وجود نام اين شركت در سايت تويوتا تنها محافظه كاري اين شركت بدليل تحريم ها و اجتناب از محكوميت هاي بين المللي ست.اين رو هم خاطرنشان بشم كشوري مثل افغانستان كه اسمش تو ليست سايت تويوتا وجود داره هم اكنون براي آموزش نيروهاي فني از طرف ژاپن به مركز آموزش ايرتويا معرفي ميشه!
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: