کد خبر: ۱۸۴۰۰۴
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
۱
هتل آسمان شیراز در مجاورت ارگ کریمخانی قرار گرفته که طبقات اضافی آن حریم این ارگ را به خطر می‌انداخت و ثبت جهانی آن را با مشکل مواجه می‌کرد.
واکنش جامعه هتلداران به تخریب هتل آسمان شیرازپول‌نیوز-جامعه هتلداران ایران در بیانیه‌ای به تخریب طبقات اضافه هتل آسمان شیراز واکنش نشان داده است.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز،، هتل آسمان شیراز در مجاورت ارگ کریمخانی قرار گرفته که طبقات اضافی آن حریم این ارگ را به خطر می‌انداخت و ثبت جهانی آن را با مشکل مواجه می‌کرد. همین امر موجب اعتراض فعالان میراث فرهنگی شد. پس از آنکه تخلف هتل محرز شد، رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت و با بررسی در کمیسیون ماده 100 رای کمیسیون مبنی بر تخریب اضافه بنا صادر شد و پس از اعتراض مالک در نهایت رای کمیسیون بر همان تخریب تاکید کرد.

 این تخریب اوایل اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفت و حالا پس از گذشت یک ماه، جامعه هتلداران با ارسال بیانیه‌ای به رسانه‌ها نسبت به این تخریب واکنش نشان داده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «در شرایطی که در حال حاضر به‌دلیل تعدد موانع و مشکلات موجود، سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری کشور، توجیه اقتصادی و مالی نداشته و از سوی دیگر به‌دلیل حضور گردشگران خارجی در برخی نقاط کشور کمبود زیرساخت‌ها و به‌خصوص هتل‌های مناسب به شدت احساس می‌شود، ناگهان موضوع برخورد قهرآمیز و انتقام‌جویانه با یکی از پیشکسوتان و دلسوزان قدیمی صنعت هلتداری کشور در فضای کشور منتشر شد که به سرعت در فضای رسانه‌ای خارج از کشور نیز منعکس شد و دست‌اندرکاران مرتبط را در بهت و حیرت فرو برد.»

این بیانیه تاکید کرده است: «جامعه هتلداران ایران این اقدام را غیراصولی دانسته و ضمن سپاسگزاری از سرمایه‌گذار محترم هتل آسمان، امیدوار است سریعا در این خصوص تجدید نظر صورت گرفته و با مسببان این امر، برخورد مناسب انجام شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
امید
Iran, Islamic Republic of
21:22 - 1395/03/09
آیا یک هتل خوب باید الزاما بلند باشه ؟!آیا گردشگر خارجی به دنبال هتل و آسمانخراش به ایران میاد یا ابنیه سنتی ؟
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: