May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمادگی پژوهشگاه صنعت نفت برای انجام تست‌هاي كيفيت تجهيزات خورشيديپول‌نیوز- دكتر حميد‌رضا كاتوزيان، رييس پژوهشگاه صنعت نفت، در مراسم رونمایی از نخستین آزمایشگاه تست مرجع تجهیزات خورشیدی كه روز يكشنبه 16 خردادماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد با اشاره به اين ‌كه به منظور استفاده از منابع تجديد پذير انرژي تست آبگرمكن‌هاي خورشيدي و كلكتورهاي حرارتي در دستور كار پژوهشگاه قرار گرفته است؛ گفت: كلكتورهاي خورشيدي و آبگرمكن‌ها از گذشته در ايران مورد بررسي قرار گرفته و مطالعاتي بر روي آن‌ها انجام شده است.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، وي در ادامه تصريح كرد: فعاليت‌هايي كه پژوهشگاه به كمك ستاد انرژي‌هاي تجديد پذير و شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت انجام دادند براي اندازه‌گيري كيفيت و كاركرد عملكرد آبگرمكن‌هاي خورشيدي بوده كه هم اكنون مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.

كاتوزيان در خصوص عملكرد اين تجهيزات افزود: در اين فرآيند اشعه مادون قرمز توسط كلكتور به انرژي حرارتي تبديل شده و از اين طريق آب موجود در سيستم گرم مي‌شود و در نتيجه مي توان از اين روش براي آبگرمكن‌ها استفاده كرد.

وي با اشاره به اين‌كه موضوع آبگرمكن‌هاي خورشيدي بر اساس راهبرد‌هاي تعريف شده پژوهشگاه است افزود:  نخستین آزمایشگاه تست مرجع تجهیزات خورشیدی حاصل چندين سال تلاش متخصصين پژوهشگاه و مجموعه‌هاي ديگر بوده و اميدواريم اين آزمايشگاه بخشي از آزمايشگاه ملي  شده و به عنوان مرجع استاندارد به سازنده‌هاي اين تجهيزات خدمات ارايه كند.

اين مقام مسئول با بيان اين‌كه در كشور به‌طور متوسط 280 روز آفتاب وجود دارد، تصريح كرد: هم اكنون گام‌هام موثري در استفاده از انرژي خورشيدي برداشته شده است و براي تست‌هاي كيفي و عملكردي كلكتور و آبگرمكن خورشيدي نيز پژوهشگاه آماده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: