May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۶۸۰۵
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
0
وی افزود: علاوه بر این توسعه سواحل مکران در دستور کار ما قرار گرفته، توسعه بنادر اصلی کشور از جمله بندر امام و بندر شهید رجایی در خلیج فارس و بندر چابهار در دریای عمان مورد توجه جدی در سرمایه گذاری ها قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه 90 درصد ترانشیب کالا به بندرهای خاص کشور از پایانه های بزرگ منطقه انجام می شود، گفت: باید در ترانشیب کالا به بنادر کوچک پایانه های اصلی کشور جایگزین بندرهای خارجی شود.

محمد سعید نژاد شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی افزود: انتقال ترانشیب کالا از بنادر خارجی به بنادر اصلی کشور به توسعه فعالیت های بندری و افزایش میزان اشتغالزایی در حوزه دریایی کشور کمک می کند تا شبکه حمل و نقل دریایی بین بنادر اصلی و بنادر کوچک عملیاتی شود.

وی افزود: علاوه بر این توسعه سواحل مکران در دستور کار ما قرار گرفته، توسعه بنادر اصلی کشور از جمله بندر امام و بندر شهید رجایی در خلیج فارس و بندر چابهار در دریای عمان مورد توجه جدی در سرمایه گذاری ها قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پیوستن ایران به کنوانسیون های بین المللی ما را ملزم به رعایت تمام قوانین کار دریانوردی می کند و همه دریانوردان کشور ملزمند به وظایف بین المللی خود در آب های بین المللی عمل کنند.

وی گفت: سیاست توسعه دریامحور کشور به عنوان یک برنامه اضطراری مورد توجه جدی قرار گرفته و در این زمینه نیروی انسانی نقش مهمی بر عهده دارد و آموزش دریانوردان و توسعه دانشگاه های دریایی و دریانوردی برای کشور بسیار ضروری است.

وی گفت: دریا فضای کار و اشتغال زیادی دارد و هم اکنون 12 هزار نفر از دریانوردان کشور اجازه فعالیت در اقیانوس ها دارند و بیش از 130 هزار نفر نیز در کشورمان دارای گواهی نامه های شایستگی در حوزه دریایی هستند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به ضرورت تهیه نقشه های دریایی اظهار داشت: امسال نقشه های دریایی مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار گرفته است و امسال نیز 90 نقشه دریایی در اختیار متقاضیان جهانی قرار می گیرد زیرا بدون داشتن یک هیگروگرافی قوی تسلط بر آب راه های جهان غیرممکن است.

در ادامه این مراسم معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: ناخدا ها ، ملوانان در حوزه های دریایی کشور تلاش های بی وقفه ای دارند تا شاهد شکوفایی اقتصاد دریایی کشور باشیم.

محمد راستاد افزود: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون 144 دریانورد شاغل بر روی ناوگان مختلف دارد و گواهینامه های آنها براساس معاهده نامه های بین المللی طبق شایستگی های آنها صادر شده است.

دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی نیز در پیامی به این مراسم تاکید کرد: روز جهانی دریانورد در سال 2010 شکل گرفت و امروز شاهد نقش دریانوردان در تجارت جهانی و آب راه های بین المللی هستیم.

کی تاچ لیم تاکید کرده است: بیش از یک میلیون نفر دریانورد ناوگان جهانی را هدایت می کنند و جهانیان به خدمات آنان نیاز دارند و در این بین دریانوردان در کشتی رانی جهانی از جایگاه بسیار ارزنده ای برخوردارند.

در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد بیش از 50 نفر از دریانوردان برتر تقدیرنامه های خود را از وزیر راه و شهرسازی دریافت کردند و عباس آخوندی در این مراسم از فعالیت تمام دریانوردان کشور در آب راه های بین المللی تقدیر کرد.

در این مراسم کاپیتان آقایی مدیرعامل شرکت تامین نیروی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بخشی از وظایف دریانوردان را در دریا برای حاضرین تشریح کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: نیروی دریایی ، بندر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: