April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۷۱۲۹
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
0
هدف ساخت این گونه اپ ها، کمک به جامعه نابینایان برای تجربه کردن یک زندگی معمولی و همچنین لذت هایی است که افراد سالم به راحتی از آن بهره مند هستند. این برنامه ها ساده بوده و به راحتی قابل کنترل هستند.

پول نیوز، رکسانا دانیالی- برنامه هایی که هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود و به استفاده کاربران دستگاه های الکترونیک هوشمند می رسند، در عین جذابیت کاربرد های بسیاری هم در زندگی افراد به خود اختصاص داده اند. اما جذابیت کار با گوشی های هوشمند برای افرادی که نابینا هستند و یا بینایی شان تضعیف شده، کم رنگ تر شده است.

آن چه که امروزه در حال رخ داد است، خوشبختانه توجه بیشتر به سوی این دسته افراد و طراحی برنامه هایی برای کمک به زندگی راحت تر آنان است. فارغ از آن که نابینایان نمی توانند چیزی را ببینند، اپ هایی در ادامه معرفی خواهیم کرد که برای آن ها بسیار یاری رسان واقع خواهند بود. هدف ساخت این گونه اپ ها، کمک به جامعه نابینایان برای تجربه کردن یک زندگی معمولی و همچنین لذت هایی است که افراد سالم به راحتی از آن بهره مند هستند. این برنامه ها ساده بوده و به راحتی قابل کنترل هستند.

1. LookTel

LookTel یک برنامه خوانش پول است که نه تنها واحد پول مورد نظر را تشخیص می دهد بلکه مقدار آن را نیز می گوید. با کمک این اپ افراد نابینا می توانند به راحتی نیاز های روزمره خود را در این زمینه برطرف کرده و نیازی به یک شخص دیگر برای انجام کارشان نداشته باشند.

اپ هایی برای نابینایان(+عکس)

2. KNFB Reader App

این برنامه متونی که به آن وارد می شود را با صدای واضح، بلند و با سرعت مناسب می خواند. تنها کافی است فرد نابینا دکمه ی آیفون خود را فشار دهد.

اپ هایی برای نابینایان(+عکس)

3. TapTapSee

این برنامه را شاید بتوان بهترین اپ طراحی شده برای نابینایان به حساب آورد. با کمک اپ این افراد می توانند از آن چه که روزانه با آن برخورد می کنند، آگاه شوند. تنها کافی است با فشردن دکمه عکس برداری از هر زاویه ای از محیط مورد نظر عکس گرفته شود، سپس برنامه هر جز داخل عکس را شرح می دهد.

اپ هایی برای نابینایان(+عکس)

4. Color ID Free

در این اپ نیز عکس برداری انجام می گیرد و سپس برنامه رنگ جسم مورد نظر را می گوید.

اپ هایی برای نابینایان(+عکس)

5. Be My Eyes

در این برنامه هم افراد نابینا و هم افراد سالم می توانند عضو شوند. به این صورت که یک کنفرانس ویدیویی آنلاین برگزار می شود و افرادی که از نظر بینایی مشکلی ندارند، چشم افراد نابینا می شوند! نابینایان با عضویت در این اپ می توانند حین نیاز از کمک های اعضا دیگر بهره مند شوند. 

اپ هایی برای نابینایان(+عکس)

برچسب ها: اپ ، نابینایان ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: