May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۷۷۶۰
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
0
وی گفت: در 2 سال اخیر فرمانداری و دستگاه های مرتبط با حوزه کارگری، صنعت و معدن دست به کار شده اند تا به شکلی با تفاهم و تعامل مشکلات این واحد صنعتی را از برطرف کنند که خوشبختانه در روزهای اخیر بخشی از حقوق معوقه کارگران پرداخت شد.
پول‌نیوز- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه از بازگشایی یک کارخانه تولید گچ و آهک، پس از پنج سال تعطیلی، در این شهرستان خبر داد.

حسن فتحی نیا پنجشنبه شب در نشست دهیاران بخش مرکزی شهرستان تربت حیدریه با بیان اینکه این توفیق با همت مسئولان این واحد و همکاری و مساعدت بخش دولتی محقق شده، افزود: 34 کارگر این کارخانه از مدت 6 روز پیش دوباره به سرکار بازگشته اند.

وی با اشاره به اعتراض شماری از کارگران کارخانه کاشی تربت حیدریه به دلیل عقب افتادن حقوق خود، گفت: ما به دلیل تحریم های گذشته در شرایط بسیار بد اقتصادی قرار داریم و اکنون که اراده دولت بر تعامل با جهان قرار گرفته و در این مسیر توفیقات زیادی نیز نصیب کشور شده، انتظار می رود همه و به خصوص رسانه ها ضمن پرهیز از سیاه نمایی، به کمک مسئولان بیایند.

فتحی نیا با بیان اینکه مشکل کارخانه کاشی مربوط به شرایط پسابرجام نیست، افزود: این واحد بزرگ تولیدی مدت 10 سال است که درگیر مسائل و موضوعات ناشی از تحریم ها و کمبود نقدینگی ناشی از این فضای ناجوانمردانه بوده است.

وی گفت: در 2 سال اخیر فرمانداری و دستگاه های مرتبط با حوزه کارگری، صنعت و معدن دست به کار شده اند تا به شکلی با تفاهم و تعامل مشکلات این واحد صنعتی را از برطرف کنند که خوشبختانه در روزهای اخیر بخشی از حقوق معوقه کارگران پرداخت شد.

بخشدار مرکزی تربت حیدریه نیز گفت: این بخش به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن و از سویی کمبود اعتبارات، مشکلات زیادی دارد.

حسن قربانی با بیان اینکه تا سال 96 کل معابر روستاهای این بخش آسفالت خواهد شد، افزود: تاکنون و با کمک بنیاد مسکن برای آسفالت معابر روستایی افزون بر هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: همچنین برای انجام 30 هزار مترمربع فضای سبز و بوستان روستایی مبلغ یک میلیارد ریال و برای جدول گذاری معابر به میزان حدود 9 هزار متر، پنج میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

قربانی جمعیت بخش مرکزی تربت حیدریه را 159 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 37 هزار نفر از این میزان روستایی و در 54 روستا ساکن هستند که تاکنون با کمک 49 دهیار بخش مرکزی برای 17 روستا عملیات روکش آسفالت جاده ای با کمک اداره راه و شهرسازی انجام شده و اواخر پارسال نیز محور 14 کیلومتری روستای صنوبر با بهره گیری از ظرفیت قیر رایگان و خودیاری و مشارکت مردم روستا آسفالت شد.

شهرستان تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و 136 آبادی است که از این تعداد 121 روستا بالای 20 خانوار هستند
حدود 70 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: