May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۸۴۶۶
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
0
ایران‌خودرو قصد دارد علاوه‌بر سوزوکی، با داتسون از زیر مجموعه‌های نیسان نیز قرارداد همکاری امضا کند و عرضه محصولات داتسون در سگمنت زیر 50 میلیون تومان و سوزوکی در حدود 100 میلیون در برنامه دارد.
پول‌نیوز - استراتژی صنعت خودروسازی ایران در مورد استفاده از تکنولوژی خودروسازی کشور ژاپن کم‌کم در حال تغییر است و از روندی که واردات صرف از این کشورآسیای شرقی در دستور کار قرار داشت، به سمت مونتاژ و داخلی‌سازی در حال حرکت است.

به گزارش روزنامه دنیای خودرو، تاکنون در زمینه تولید خودروهای سواری ژاپنی در ایران سه شرکت از این کشور خودروهای خود در ایران را مونتاژ کرده‌اند. نیسان اولین شرکت ژاپنی بود که با پارس‌خودرو اقدام به همکاری کرد و در ابتدا خودرو‌هایی نظیر پاترول، رونیز، قشقایی و دست آخر ماکسیما در ایران مونتاژ شد.

اما با فرارسیدن تحریم‌ها نیسان همکاری خود را با پارس‌خودرو قطع کرد و از ایران رفت. دومین شرکت ژاپنی که با خودروسازان ایرانی همکاری کرد، مزدا بود که با گروه بهمن در حال حاضر مراوده دارد و خودرویی مانند مزدا‌سه در ایران مونتاژ می‌شود. گروه بهمن در دوره جدید همکاری‌های خود با مزدا قصد دارد در آینده نزدیک چند مدل جدید این خودروساز ژاپنی را در ایران رونمایی کند.

اما سومین خودروساز ژاپنی که در ایران برای تولید و مونتاژ حضور یافت، سوزوکی بود، این خودروساز با ایران‌خودرو به همکاری مبادرت ورزید و خودروی گرند ویتارا را در سایت ایران‌خودروی خراسان مونتاژ کرد.

این در حالی است که ایران‌خودرو قصد دارد علاوه‌بر سوزوکی، با داتسون از زیر مجموعه‌های نیسان نیز قرارداد همکاری امضا کند. بر اساس برنامه‌ریزی که ایران‌خودرو ترتیب داده، قرار است با سوزوکی در زمینه تولید و مونتاژ خودروهای لوکس همکاری کند و با داتسون نیز در زمینه تولید و مونتاژ خودروهای ارزان قیمت و زیر پنجاه میلیون تومان همکاری ترتیب داده شود.

در همین زمینه هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در رابطه با همکاری ایران‌خودرو و شرکای ژاپنی گفته است: در آینده نزدیک یک شریک ژاپنی دیگر به شرکای ایران‌خودرو اضافه
خواهدشد.

از سوی دیگر، در چند وقت گذشته مدیر‌ بازاریابی شرکت سوزوکی از شرکت ایران‌خودروی خراسان بازدید کرده است. این مقام سوزوکی از بخش‌های مختلف ایران‌خودروی خراسان و یکی از نمایندگی‌های فروش محصولات این شرکت دیدن کرده است. هم‌چنین آکیرا کوبایاشی، مدیرعامل شرکت کانماتسو (شرکت بازرگانی مرتبط با سوزوکی) در زمینه همکاری ایران‌خودرو و سوزوکی در گذشته گفته است: ما به ایران‌خودرو قطعاتی عرضه می‌کردیم ولی به علت وجود تحریم‌ها این ارتباط کاهش پیدا کرد.

در شرایط جدید به دنبال ارائه الگوهای متفاوتی از همکاری با ایران‌خودرو هستیم. کوبایاشی با اشاره به تجربه حضور شرکت سوزوکی در ایران افزود: با توجه به شناخت سوزوکی از بازار ایران امکان سرمایه‌گذاری از نظر ما در این بازار وجود دارد، ولی این موضوع نیازمند اقدامات متفاوتی است.

علاوه بر حضور مدیر بازاریابی سوزوکی در ایران، در اواسط سال گذشته نیز مدیران ارشد این خودروسازی ژاپنی در ایران حضور پیدا کردند و برای عرضه چهار محصول لوکس خود در بازار ایران به نتیجه رسیدند. در آن مقطع اعلام شد خودروهایی در محدوده قیمت 80 تا 128 میلیون تومان با برند سوزوکی به نام‌های سویفت، دیزایر، کیزاشی و اس‌ایکس 4 در ایران عرضه خواهند شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: