April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۸۵۸۸
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
0
مهندس كردي گفت: با توجه به اينكه پيك مصرف برق از مرز 51 هزار مگاوات عبور كرده است احتمال اينكه خاموشي برق رخ دهد وجود دارد.
پول‌نیوز- مهندس آرش كردي، مديرعامل توانير از مردم خواست از 12.30دقيقه ظهر تا ساعت 16، مديريت مصرف برق را رعايت كنند و از وسايل پر مصرف و غير ضروري در اوج ساعات مصرف استفاده نكنند.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، مهندس كردي گفت: با توجه به اينكه پيك مصرف برق از مرز 51 هزار مگاوات عبور كرده است احتمال اينكه خاموشي برق رخ دهد وجود دارد.

كردي در عين حال ياداور شد: احتمال اينكه بخواهيم خاموشي برنامه ريزي شده اعمال كنيم خيلي قوي نيست اما به هر حال افزايش دماي هوا و وقوع حوادث احتمالي درشبكه، مي تواند موجب خاموشي برق شود.

وي در ادامه افزود: عبور پيك مصرف برق از مرز 50 هزارمگاوات به اين معني است كه ريسك شبكه برق بالا رفته است بنابراين با توجه به اين كه پيك مصرف برق در هفته گذشته به 51 هزار و 25 مگاوات رسيد نشان مي دهد كه اگر مشتركان برق در مصرف خود دقت نكنند و صرفه جويي را سرلوحه كار خود قرار ندهند احتمال خاموشي وجود دارد اگرچه ما تمام برنامه ريزي ها را براساس گذر از پيك، بدون اعمال خاموشي تدوين كرده ايم.

كردي خاطر نشان كرد: زماني كه پيك مصرف برق از مرز 50 هزار مگاوات عبور مي كند ريسك شبكه بالا رفته و تمام خطوط پربار مي شود و يك حادثه در يك خط بر خطوط ديگر نيز تاثير مي گذارد بنابراين ميزان توليد و مصرف برق اين روزها به وضعيت سر به سر رسيده است.

كردي اضافه كرد: با توجه به اينكه وضعيت ذخاير برق نيروگاه ها در حد مطلوبي نيست تمام تمهيدات مثل مديريت مصرف، تعميرات و ذخيره برق از 9 ماه پيش در نيروگاهها براي جلوگيري ازهرگونه خاموشي احتمالي انجام شده است.

مديرعامل توانير در عين حال با اشاره به هماهنگي هاي صورت گرفته با گروه هاي مختلف مصرف كننده برق گفت: دراين زمينه طرح هاي تشويقي متنوعي براي صاحبان صنايع، كشاورزان، ادارات و بخش تجاري در نظر گرفته ايم كه اين گروه ها مي توانند با استفاده از اين طرح ها، نه تنها صنعت برق را ياري دهند، بلكه در كاهش هزينه برق مصرفي خود نيز اقدامي موثر و گامي عملي بردارند.

كردي در عين حال از مشتركان خانگي نيز خواست تا با مصرف بهينه به ويژه درفاصله ساعت هاي 12 و 30 دقيقه ظهر تا 16هر روز، دست اندركاران صنعت برق را در گذر از تابستان، بدون اعمال خاموشي، كمك نمايند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: