May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۹۱۳۵
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
0
آنچه در این آمار جلب توجه می کند کاهش 2.1 درصدی صادرات چین در شش ماه اول امسال در مقایسه با دوره مشابه سال قبل است.
پول‌نیوز - رشد اقتصادی چین که در سال گذشته میلادی به 6.7 یعنی پایین ترین رقم در 25 سال گذشته رسیده بود برای نیمه نخست سال 2016 میلادی نیز معادل 6.7 درصد اعلام شد.

اداره ملی آمار چین امروز شنبه در گزارشی اعلام کرد که ارزش اقتصادی کشور در این مدت به پنج هزار و 80 میلیارد دلار رسیده است.

آنچه در این آمار جلب توجه می کند کاهش 2.1 درصدی صادرات چین در شش ماه اول امسال در مقایسه با دوره مشابه سال قبل با ارزش 956 میلیارد و 800 میلیون دلار است. واردات این کشور هم 4.7 درصد کمتر شده است.

آمار نشان می دهد که میزان غله تولیدی چین در تابستان امسال 1.2 درصد در مقایسه با دوره مشابه یعنی یک میلیون و 620 هزار تن کاهش یافته و به 139 میلیون و 260 هزار تن رسیده است.

سرمایه گذاری چین در اموال غیرمنقول و سرمایه گذاری در دارایی های ثابت نیز به ترتیب در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته (نیم سال اول 2016 میلادی) 6 ممیز یک درصد و 9 درصد رشد کرده است.

داده ها حاکی است که میزان خرده فروشی کالاها در این مدت نسبت به سال قبل 10.3 سه درصد بیشتر شده است.

رشد تولیدات صنعتی چین در ماه ژوئن امسال (خرداد - تیر) نیز 6.2 درصد بوده که نسبت به ماه های آوریل و می (فروردین تا خرداد) که شش درصد بود افزایش نشان می دهد.

«لی کچیانگ» نخست وزیر چین گفته است که با توجه به رکود اقتصادی و کاهش تجارت خارجی، این کشور از این پس باید بر رشد تقاضای فزاینده داخلی و سیاست های کلان با ثبات کننده اقتصاد متمرکز باشد.

وی در عین حال افزوده است که رشد اقتصادی شش ممیز هفت درصدی چین مطلوب است و بسیاری از کارشناسان و کشورهای دیگر را متعجب کرده است.

وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی چین در آماری تاکید کرده که در مناطق شهری در شش ماه اول سال 2016 میلادی هفت میلیون و 710 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

برچسب ها: رشد اقتصادی ، چین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: