May 2024 08 / چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۹۳۳۸
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
0
بانك ما توانسته است در دو سال گذشته مبلغ ١١ میلیارد دلار برای صنعتگران كشور گشایش اعتبار كند و این رقم در مقایسه با سرمایه بانك یاد شده قابل ملاحظه است.
11 میلیارد دلار گشایش اعتبار توسط بانک صنعت و معدنپول‌نیوز- علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن گفت : بانك ما توانسته است در دو سال گذشته مبلغ ١١ میلیارد دلار برای صنعتگران كشور گشایش اعتبار كند و این رقم در مقایسه با سرمایه بانك یاد شده قابل ملاحظه است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، وی كه در همایش مشتریان ویژه این بانك سخن می گفت افزود:از نظر راهبردی برای بانك صنعت و معدن وثیقه ارزش چندانی ندارد و وثیقه واقعی برای پرداخت تسهیلات اعتبار خود مشتری است.

وی با تاكید بر كار گروهی به عنوان رمز موفقیت و شعار اساسی در بانك صنعت و معدن تصریح كرد: امیدوارم ما بتوانیم در كنار شما صنعتگران برای ایجاد اشتغال و آینده فرزندانمان كوشش كنیم و شرایط زندگی مردم كشورمان را روز بروز بهتر سازیم .

افخمی داشتن نگاه مثبت را لازمه فعالیت برای پیشبرد اهداف اقتصادی و صنعتی كشور توصیف كرد و گفت : افكار مثبت در ذهن ما انرژی مثبت ایجاد می كند و این انرژی مثبت به دیگران منتقل میشود، گسترش می یابد و در عمل موجب پیشرفت كشور میشود.

وی گفت : بانك صنعت و معدن در ٦ ماهی كه از برجام گذشته با ٥١ بانك خارجی رابطه كارگزاری ایجاد كرده و تنها بانك تجارتی ایران و اروپا كه سهام عمده آن به بانك صنعت و معدن تعلق دادر و مركز آن در شهر هامبورگ آلمان قرار دارد ١ میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار گشایش اعتبار داشته است.

بنا به گفته افخمی ، بانك تجارتی ایران و اروپا در این مدت ٥ میلیارد و ٤٠٠ میلیون یورو تبادل مالی را بدون وجود واسطه ها برای صنعتگران كشور انجام داده و بابت آن ١٠ تا ١٥ درصد صرفه جویی ناشی از مبادله مستقیم را نصیب كشورمان ساخته است.

افخمی موارد یادشده را از نكات قابل ملاحظه فعالیت بانك صنعت و معدن در دوران پس از برجام برشمرد و در ادامه گفت: ما برای خطوط جدید اعتباری با تعدادی از بانك های چین، كره جنوبی، ژاپن ، آلمان و ایتالیا در حال مذاكره هستیم و امیدوارم كه تا سه ماه آینده بتوانیم یك خط اعتباری از یكی از بانك های خارجی دریافت كنیم.

افخمی بیان داشت: مهم ترین محدودیت بانكهای ایران ، اعم از خصوصی و دولتی كفایت سرمایه است و ما وضعیت خوبی در این زمینه نداریم و هر چند كه افزایش سرمایه ما باید از طریق دولت و بواسطه تصویب مجلس انجام شود اما ما از ظرفیت های قانونی خود استفاده كرده و سرمایه بانك صنعت و معدن را دوبرابر ساخته و از دو هزار میلیارد تومان به چهار هزار میلیارد تومان رسانده ایم.

گفتنی است همایش مشتریان ویژه بانك صنعت و معدن به منظور آشنایی متقابل صنعتگران و بانك صنعت و معدن با مسائل و نقطه نظرات یكدیگر برگزار شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: